Използвайки различни рентгенови технологии екип учени откри тайната на колорита на Мона Лиза. Картината е нарисувана с популярната през Ренесанса техника „сфумато”. Това е нанасяне на слоеве пигмент, лак и масло – крайният резултат са изключително реални светлосенки, по-голяма дълбочина на фона и особена, замъглена въздушна перспектива. Изследването на Филип Уолтър разкрива, че Да Винчи е нанесъл около 30 различни слоя боя, някои от които с дебелина между един-два микрометра и 30-40 микрометра на най-тъмните места в загадъчната картина. Гениалният художник най-вероятно е използвал смес от маслени бои и смоли. Най-любопитното е, че дори с рентгеновия спектрален анализ откриването на следи от четката на художника е било „почти невъзможно” според Уолтър. 

 

Тагове: