Фосилите от динозаври може да бъдат по-полезни на науката, отколкото сме предполагали досега. Палеонтолози откриха запазена мека тъкан в кости на праисторически гущер, чиято възраст е около 75 милиона години.

Особено любопитно е, че въпросните фосили не са били в особено добро състояние — условие, което доскоро се смяташе за абсолютно необходимо за наличието на мека тъкан. Откритите в костите на динозавъра вещества напомнят структурата на червени кръвни клетки и колагенови влакна. Тези протеинови структури са основни градивни единици за много тъкани в телата на различни организми. Учените не са категорични, че откритите тъкани принадлежат на динозавър, въпреки че това е една от вероятните хипотези. Напълно възможно е обаче кръвта да принадлежи на друго животно или човек, който се е порязал на костта и е оставил своя биологичен материал на нея. Палеонтолозите, направили вълнуващото откритие коментираха, че са били изключително изненадани от находката си и са обнадеждени за новата информация, която ще може да бъде извлечена от вече открити и изследвани фосили.

Видяхте ли птицечовката на динозаврите?