Най-голямата дупка в магнитното поле на Земята, което защитава планетата ни от слънчевата радиация, беше открита от американски учени, предаде ИТАР-ТАСС.

Откритието е било направено с помощта на група от пет малки спътника на НАСА под общото название Темида. Наблюденията, направени с тези спътници, са позволили да се установи, че в определени периоди в магнитното поле на Земята се появяват пукнатини, които позволяват на слънчевия вятър - поток заредени частици, движещи се със скорост над 1,5 милиона километра в час, да проникват в горните слоеве на атмосферата на нашата планета.

Както съобщи на заседание на Американското геофизично дружество в Сан Франциско Мерит Ойеросет, професор от университета Бъркли в Калифорния, през това лято дебелината на полосата на тези частици в горните слоеве на атмосферата е била около 6 500 километра. Това е най-голямата в историята на наблюденията дупка в магнитосферата на Земята, отбеляза Ойеросет.

Такива явления представляват опасност за космонавтите в орбита, но обикновено са безвредни за хората на планетата, посочи още тя.