През 2016 г., руски златотърсачи откриват жълтеникав камък, който съдържа нещо много интересно. Камъкът е част от метеорит, паднал от Космоса, а това, което съдържа, е минерал, невиждан до момента на Земята. За момента, учените го наричат уакитит (uakitite), кръстен на района Уакит в Сиберия, където е намерен след падането си. Геолози от Новосибирск и от Геологически институт на Руската научна академия разкриват откритието си съвсем наскоро на годишната среща на метеоритното общество в Москва.

Новият минерал е оскъден като количество в открития метеорит, тъй като той е съставен предимно от желязо – 98% камацит, който е 90% желязо. Другите проценти са композирани от над пет минерала, които са познати като космически. Сред тях е уакитита – с размер от едва 5 микрометра. Поради миниатюрните му размери е невъзможно той да бъде изследван в пълни подробности. Все пак, вече е установено, че минералът има общо с два други космически минерала, карлсбергит и осборнит, и двата от които съдържат азот.  Също така, чрез специална техника е установено, че минералът е бледо сив, с розов оттенък на светлина и е с твърдост 9-10 по скалата на Моос. За да разберем повече за новият минерал обаче ще е нужна по-иновативна технология, от тази, с която разполагаме в момента. Всичко, което знаем за момента за него, е публикувано тук.