Има малък шанс да го забележите – всъщност, да го кажем честно, никакъв. Но през 2018 един малък обект ще ни посети за втори път, след откриването му през 2015 година. Името му е 2015 TB145, познат още като Астероид  Хелоуин. И ако се чудите защо има това чудновато  име – вижте просто начина, по който изглежда.

Да, 2015 TB145 изглежда като човешки череп – макар и само при определени условия. Освен това е тъмен като въглен, което го прави още по-зловещ. Предишното му преминаване в най-близка точка до Земята се случи точно на 31 октомври, която дата мнозина почитат като празника Хелоуин. Най-вероятно става дума за мъртва комета. Преминаването й за втори път край нас няма да повлияе с нищо на планетата ни – но пък е изчислено, че преминаването му през 2015 е било най-близкото преминаване, което ще достигне астероид до нас в близките 500 години. Орбиталният период на 2015 TB145 е 1112 дни, така че през 2018 той ще може да бъде наблюдаван в ранния ноември.

Обектът обаче си остава любопитен и учените ще направят опит да го проучат още по-добре с множество различни телескопи. За момента знаем, че е с дължина между 625 и 700 метра, с форма на леко сплескана елипса, а оста на въртене е грубо перпендикулярна на Земята в най-близката точка. Всичко, което знаем до момента за астероида с форма на череп е публикувано в журнала Astronomy & Astrophysics.