Учени от университета Емъри, Атланта твърдят, че спомените и опитът, придобит по време на живота ни се предава на следващите поколения чрез химични промени свързани с ДНК. По време на изследванията си, биолозите са научили мишки да се страхуват от мириса на вишните, използвайки електрошок, използван преди да им се даде шанс да се размножават. Полученото в резултат потомство е показало устойчива реакция на страх от миризмата на на вишните, въпреки че никога не са я усещали преди това. Следващото поколение гризачи е показало абсолютно същото поведение, дори когато мишките са били заченати чрез изкуствено оплождане.

В главния мозък на обучените мишки и потомството им са били открити структурни промени в областите за обоняние. В ДНК на тези животни са открити химични промени, известни като епигенетично метилиране на гените, отговорни за обонянието. Всичко това идва като доказателство, че спомените и преживяванията се предават от мозъка в генома, което позволява да се предават и на следващите поколения. Резултатите от изследването може да помогнат за изясняването на причините, при които възникват т.нар „ирационални фобии“, които може би са наследени вследствие от опита на нашите предци.