Учени от Обединения изследователски център при Европейската комисия проведоха изследване с цел откриването на най-отдалеченото от цивилизацията място на планетата.

Изводът е, че това е тибетско плато, разположено на височина 5200 м. над морското равнище. Кратко изложение на резултатите от проучването е публикувано на сайта на New Scientist.

В рамките на работата си учените са се свързали със свои представители от всеки регион на планетата. Като база за проучването те са използвали времето, което е необходимо, за да се достигне от която и да е точка до най-близкия град с население минимум 50 000 души. При това е разрешено и използването на автомобилен, речен или железопътен транспорт. Отчетени са също и фактори, като сложност на релефа и др.

Според изследването почти 10% от земната повърхност се намира на разстояние 48 часа. от най-близкия голям град. Според авторите, проучването показва, че в съвременността цивилизацията е проникнала почти навсякъде и потенциалното въздействие на човека върху околната среда може да се окаже недооценено.