Пътищата, които могат да зареждат електрически автомобили или автобуси по време на движение, не са нова концепция, но досега технологията е била относително скъпа и неефективна. Autoblog сподели, че Министерството на транспорта на Индиана (INDOT) е обявило, че тества нов тип цимент с вградени намагнетизирани частици, който един ден може да осигури ефективно високоскоростно зареждане при "стандартни разходи за строителство на пътища". Проектът е финансиран от Националната научна фондация (NSF) и за постигане на оптимални резултати INDOT си партнират с университета Purdue и немската компания Magment.

Известно е, че тестовете ще бъдат проведени в рамките на три етапа: през първия от тях ще бъде проверено в лабораторни условия дали намагнетизираният цимент, който носи името "магмент", притежава необходимите характеристики. След това циментът ще бъде тестван и в реални условия върху части от пътната настилка. Третата и последна фаза е доста амбициозна: според INDOT ще бъде тествана способността на иновативния бетон да зарежда експлоатация на тежки камиони с висока мощност (200 киловата и повече). За Magment се твърди, че продуктът осигурява "рекордна ефективност на безжично предаване до 95 процента", като употребата му покрива "стандартните разходи за пътно строителство" и че материалът е "здрав и устойчив на вандализъм". Като допълнение, ако бъде легално лицензиран, специалният цимент може да се произвежда почти във всяка точка на света.  

Снимки: Unsplash

Виж още: Дубай създаде фалшив дъжд с дронове, когато температурата скочи над 50 градуса