Откриха нов роднина на Тиранозавър рекс в южна Юта, съобщават от The Verge. Той е най-старият член на семейството тиранозаври, откриван до този момент. С дължина 7 м, тегло 2.5 т, голяма глава и уста, пълна с остри зъби, динозавърът получава подобаващо име – Lythronax argestes, което означава „Кървавия крал от Югозапада“.

Откритието е направено от учени от Националноисторическия музей в Юта. Те описват Lythronax-a като двукрак хищник с къса, стеснена муцуна, живял преди около 80 млн. години. Задната част на черепа му е по-широка и наподобява формата, която има Тиранозавър рекс, който е живял 10 - 12 млн. години по-късно. Откритието буди и допълнителен интерес у учените. За тях е все още непонятно защо има толкова голямо разнообразие от видове динозаври в тази югозападна зона. „Lythronax-ът показва навиците на тиранозаврите, които не се различават от тези на останалите динозаври от тази епоха – различни видове, които живеят и на север, и на юг - по едно и също време“, коментира Джоузеф Сертич, съавтор на доклада за откритието.

Lythronax-ът е живял на древния континент Ларамидия – част от Северна Америка, която се разпростирала от Аляска, през западното крайбрежие на САЩ до Мексико. Учените предполагат, че морето, което разделяло Северна Америка, е заливало Ларамидия и я е разделяла на две части. Това е довело до разделяне на динозаври, които са живели в двата края. Откритите фосили ще бъдат изложени в Националноисторическия музей в Юта.

Разбрахте ли, че според учените Джурасик парк е невъзможен?