Година, изпълнена със страхотни игри. Година, в която някои от най-добрите поредици стигат до своя логичен завършек (Witcher, Metal Gear Solid, Batman Arkham). Разбира се, те могат да се завърнат, но с нови герои, нова история и нова посока. Но всичко ли през последните 12 месеца беше толкова хубаво? Отговорът на този въпрос никога не може да бъде положителен. Годината беше изпълнена и с много слаби заглавия, но сякаш най-много боли тогава, когато големите ни очаквания са били неоправдани. Именно за това ще говорим тук – за някои от най-големите разочарования в гейминга през 2015 година. Важно е да уточним, че следващите игри не са непременно лоши – много от тях са приятни заглавия, но всичко, което четяхме за тях преди премиерите им, казваше „повече“. Повече от обикновен екшън, повече от едностранна история, повече...

 

Следващият списък е условен и тъй като често предпочитанията на един играч не съвпадат с тези на друг, ще се радваме да споделите кои са игрите, които тази година ви донесоха най-големи разочарования. Добре, ще се видим по-долу в коментарите, а тук започваме с...

 

Tony Hawk's Pro Skater 5

Добре, тази игра може и да не е била най-високо в списъка на всеки геймър, но поредицата има своите верни почитатели. Дори и играчите, които нямат сериозен интерес към скейтборда, с лекота можеха да се забавляват в предишните издания. Но какво се случи с петата част? Не, наистина – какво се случи?! Тони Хоук и феновете му заслужават нещо много по-добро! Със сигурност играта е първенец в надпревара, в която никой не би искал да участва – „най-успешно“ комбиниране на грозна графика и ужасен геймплей. Това донесе много разочарования сред играчите, които очакваха солидна доза забавление. Вместо това разработчиците от RoboModo им осигуриха нерви и разбити очаквания, а усмивките са единствено горчиви. Не, грешка – може би Tony Hawk's Pro Skater 5 ще предизвика солидна доза смях, но само с чудовищните си бъгове. Нивата от своя страна са еднообразни, а мисиите – дваж по-скучни. И това на цената на нормална, работеща игра...

 Насладeте се:

 

 

 

The Order 1886

Тук сме сериозно разочаровани. Това е заглавие, което често спрягахме за най-очакваните за новата конзола PlayStation 4. „Често“ и „новата“, тъй като играта беше забавена, за да излезе накрая през 2015 година. Имахме сериозни очаквания към графиката, тъй като The Order 1886 е ексклузивно заглавие за PS4 и нямахме търпение да видим хардуерните възможности на конзолата. И графиката е на наистина високо ниво, но това никога не е достатъчно. The Order 1886 е една от най-красивите игри за тази година – достатъчно е да видите лицевите анимации!

 

 

Добре, оставяме тези качества настрана и остава... почти нищо. Звучи прекалено, но всъщност това е най-големият проблем на играта – геймплеят. Първо, кампанията отнема най-много 8 часа, за да бъде преодоляна. Второ, тези 8 часа може и да ви се сторят повече, тъй като играчът е преследван от постоянни клипове (кът сцени), а между тях трябва да се справя с монотонни битки. Не липсват и бъгове, а нивата всъщност са до болка линейни. А предпоставките бяха толкова добри – кой не иска да се сражава с вампири и върколаци в алтернативна версия на Викторианска Англия? Всъщност към края играта започва да става много по-интересна, но това е малко преди края. Може би след време ни очаква вълнуващо приключение?

Всъщност, ако вземете играта сега, когато цената й е по-ниска, може би няма да съжалявате толкова много. И все пак, след като я минете, няма какво друго да правите с нея – освен че липсват причини за преиграване, липсва и мултиплейър.

 

Need for Speed

Още едно заглавие, в което създателите са обърнали огромно внимание на графиката, но не толкова сериозно на самата игра. Истината е, че може би най-популярната автомобилна поредица забуксува през последните години. Намеренията за Need for Speed бяха, че именно това заглавие ще донесе свежест и ще даде ново начало на франчайза. Това е и причината очакванията да бъдат толкова сериозни. Вече знаете, че щом заглавието е тук, в тази класация, нещата не се развиха точно така, както всички очакваха. Да, както споменахме, графиката е чудесна, звукът е разтърсващ, а и възможностите за персонализиране (визуално) на автомобилите са на подобаващо ниво. За съжаление всички състезания се провеждат в сумрак или мрак, което носи известна еднообразност. Голяма част от гейм журналистите дори я определиха, в съкратен вариант, като „скучна и бавна“. Към това трябва да добавим липсата на фокус в геймплея и сериозния проблем с ИИ противниците, които постоянно се появяват магически зад гърба ви. Последното беше типично за игри от преди 19 години.

 

 

 

 

Evolve

Колко пъти писахме за тази игра и колко големи очаквания имахме за нея! Очаквахме заглавие, което ще предостави вълнуващ и уникален мултиплейър режим (групова игра). А и как да не го очакваме? Чуйте какво ни беше обещано – четирима играчи се опитват да унищожат пети – страховито чудовище, което постоянно се развива, подобрява и еволюира. Ловците могат избират от различни герои, всеки от които има специални умения. Нали, звучи много вълнуващо! И всъщност е такова, но това чувство на трепет не се запазва много дълго. Просто Evolve не предлага достатъчно, за да задържи играчите. В първите часове заглавието е забавно, но след поредния лов започвате да се чудите защо продължавате да правите едно и също нещо толкова време. Ако все пак имате надежда, то тя се поднася на скъпи DLC-та (допълнително съдържание), които добавят към изживяването, но взимат от сметката ви. Липсата на самостоятелна кампания също не помага за дълголетието на Evolve. Така играта, за която толкова се говореше преди година, днес е просто „а, да, имаше такова заглавие...“.

 

FIFA 16

Взаимоотношенията на феновете с футболния симулатор са интересни. Да, от EA Sports се грижат всяка година да има подобрения в играта, но за страничните наблюдатели може би е странно преминаването към нова версия на всеки 12 месеца. Всъщност истината е, че всяка година има не твърде големи, но ключови промени, които правят FIFA (поставете година) все по-добра. Разочарованието идва от това, че за 2016 година промените въобще не са ключови и са твърде скромни. Ако сте сред почитателите, със сигурност сте усещали следното чувство – имате стотици часове на актуалното FIFA заглавие, но когато преминете към новото, имате нужда от прилично време, в което да свикнете с новата версия. При FIFA 16 това време почти липсва. FIFA 16 е малко по-реалистична, графиката е подобрена, но очаквахме повече.

 

Batman: Arkham Knight

Ужасна, игра! Добре, истината е, че играта всъщност не е никак лоша и въпреки някои дребни елементи (странната роля на батмобила) е забавна и приятна. Това, разбира се, важи за собствениците на конзоли. Ако сте PC геймър, разочарование е меко казана дума. WB Games пуснаха версия за настолните компютри, която е негодна за игра – напълно счупена. Когато излезе играта, всички си зададохме въпроса, как толкова голямо студио с толкова голям проект може да оплеска толкова сериозно версията за PC. Всъщност последната е правена от двама души, ако можем да разчитаме на слуховете. Да, двама!

Това доведе до изтегляне на PC версията, а разработчиците от Rocksteady обещаха, че тя ще се завърне – тогава, когато всички проблеми бъдат отстранени, за да се предостави най-доброто потребителско изживяване. И след няколко месеца играта беше пусната отново за PC. Въпреки някои подобрения Batman: Arkhnam Knight остана „счупено“, а PC потребителите можеха да си получат парите обратно. Как да не се разочароваш...

 

 

 

Mad Max

Една от най-приятните кино изненади тази година се нарича „Лудия Макс: Пътят на яростта“. Приключение, изпълнено с адреналин, страхотни ефекти и симпатични герои. Няма по-подходящ момент от този да пуснеш игра, посветена на същия персонаж (макар и да не е свързана с филма). Проблемът е, че играта е далеч от качеството на филма. Дори сме сигурни, че в момента, в който четете за нея, може би напълно сте забравили, че съществува.

Най-общо проблемите в играта дойдоха от слабите битки, които изглеждаха като по-лошо копие на едни от най-добрите примери в жанра – тези от серията Batman Arkham, далеч от перфектното управление, но и от липсата на чар в героя на Макс. За съжаление не могат да се кажат добри думи и за историята, а и фактът, че Mad Max излезе почти по едно и също време с друга игра с отворен свят, Metal Gear Solid: The Phantom Pain, в никакъв случай не й помогна.

 

Star Wars: Battlefront

Може би едно от най-големите разочарования за нас. След като имахме възможност да поиграем Battlefront за кратък период от време, останахме с положителни впечатления (дори успяхме да игнорираме досадните реплики на героите). Заглавието отлично предава чувството да си част от Вселената на „Междузвездни войни“. Прави го по много добър начин.

След първите две много добри и успешни игри, последната от които отпреди 10 години, дойде и новото начало за поредицата Battlefront. Играта изглежда и звучи страхотно и всъщност предлага някои много приятни режими. Лошото е, че всъщност купувате една част от играта, но на цената на цяла. Новият Battlefront няма почти никаква солова кампания (малко тренировки и няколко мисии), а онлайн режимите също не са огромен брой.

 

 

Напълно в унисон с последните тенденции, изповядвани от голяма част от големите гейм студиа, очакваме поредица от DLC-та, които да обогатят Battlefront. Не, не ги очакваме безплатно просто защото от EA искат да направят играчите щастливи.

 

Battlefield Hardline

Още едно заглавие, което дойде с големи обещания. Истината е, че няколко месеца по-късно играчите се завърнаха към Battlefield 4. Hardline, макар и нелоша игра, не успя да задържи вниманието на геймърите. Опитът да се извади поредицата от познатите й предели (бойните полета) е похвален, но изпълнението е сякаш преработена версия на някое от предишните заглавия. И така, когато обещанията са големи, а продуктът не може да ги достигне, смело можем да го определим за разочароващ... дори и всъщност да е приятен в своята същност.

 

Godzilla

Тук „разочароваща“ не е точната дума. Въпреки че очакванията към това заглавие винаги са били в рамките на нормалното, Godzilla се оказа посредствен продукт. Идеята играчът да влезе в ролята на огромния звяр, емблематичен образ в киното, звучи интересно и вълнуващо.

Ако разгледаме какво прави Godzilla, тя всъщност сее хаос и разрушение. Това се пренася и в играта, но е много по-скучно и безидейно, отколкото трябва да бъде. Управлението на звяра е недодялано, околната среда реагира нереалистично на атаките, а цялата игра е с продължителност няколко часа.

 

 

 

Halo 5: Guardians

О, Halo 5 изглежда отлично, но красивият облик може да те отведе само до една част от пътя – не може да те избута през цялото приключение.

За да бъдем честни, мултиплейър режимът на играта е на много високо ниво. Warzone е една от най-добрите идеи не само в серията Halo, но и в FPS жанра (екшън от първо лице). Не можем да кажем същото за соловата игра, която е твърде кратка и всъщност далеч от очакванията на феновете.

 

 

Това бяха някои от най-разочароващите игри на 2015 година. Не, те не са най-лошите, но със сигурност не успяха да изпълнят обещанията, поставени преди премиерите им. Коя е играта, която ви разочарова най-много през тази година?

“Междузвездни войни: Силата се пробужда” е точно това, което трябва