Историята по създаването на новият модел  Opel Meriva ни напомня за онези отминали години, когато всички автомобили са имали задни врати, отварящи се обратно на посоката на движение.

Да, през 30-те години на миналият век вторият чифт врати винаги се е отварял по този необичаен за съвременните автомобили начин.  Днес такава композиция на задните врати имат само изискани модели от ранга на луксозния Rolls-Royce, компактното Mini Clubman или спортната Mazda RX8. Най-необичайното е, че всички се прехласват по този тип отваряне и вероятно се чудят защо толкова удобна за качване и слизане врата се е загубила в еволюцията на автомобила. Причината е, че при отваряне по време на движение тази врата поема целия въздушен поток, обтичащ колата и буквално се изкъртва от пантите си, повличайки човека, опитващ се да я задържи и повторно затвори. Именно поради това тези врати са получили прякора си “самоубийствени” и постепенно са изчезнали от спецификацията на автомобилите. 

Но съвременното автомобилостроене е намерило решение на този “проблем”, като инженерите от Opel за първи път вграждат в сериен масов автомобил такава врата, повишаваща многократно функционалността си.

 


 

Врати от “миналото”

GM и Opel прилагат съвършенно нова технология, изискваща допълнително укрепване и заздравяване на носещите елементи на автомобила в задната част, така че задните врати, отварящи се наобратно, максимално да улеснят влизането и излизането в купето на колата. Системата на задните врати FlexDoors, за разлика от вратите при Mini и Mazda, се характеризира с използавнето на пълноразмерни врати, които се отварят напълно независимо, без да е необходимо застъпването им с предните врати. Запазването на конвенционалната втора В-колона, освен че осигурява добрата устойчивост на цялото купе, запазва изцяло сигурността му при евентуален страничен удар.

Необичаен простор

Второто поколение на Meriva използва платформата на Zafira и поради тази причина .
в купето се получава пространство, подобно на новата Astra, без да имаме скъсяване в обема на багажника.  Б
лагодарение на революционната концепция на централната конзола Meriva предлага огромно пространство за съхранение на вещи, а системата FlexSpace, внасяща гъвкавост в разположението на седалките, е допълнително разработена и е станала още по-интуитивна и лесна за употреба от първоначалния си вид в първото поколение на Meriva.

Като допълнение към това немалко елементи от интериора привличат вниманието. На първо място стои централният подлакътник, монтиран върху релса, така че да може да се движи между предните и задните места, обособявайки последните в две луксозни кресла.

Екологични задвижвания
За задвижване от Opel са се доверили на вече изпитани шест екологично ориентирани бензинови и дизелови агрегати, предоставящи достатъчно гъвкавост и мощност.
Гамата двигатели предлагат максимални мощности от 75 дo 140 к.с. , като особено икономичната версия ecoFLEX. Meriva предлага избор както от 5- и 6-степенни механични трансмисии, така и 6-степенна автоматична предавателна кутия.

 

Формата на задните странични прозорци се отличава с характерна вълнообразна линия, поставяща акцент върху системата със задно окачване на вратите FlexDoors.

 

Еднообемният силует е плавен, елегантен, динамичен и подобрява видимостта за пасажерите на задната седалка.

 

Тагове: