Huawei навлезе на пазара на луксозни електрически превозни средства с първия си премиум седан - Stelato S9. Разработен в партньорство с базирания в Пекин автомобилен производител BAIC Group, Stelato S9 е предназначен да се конкурира на растящия пазар на електрически превозни средства в Китай.
Предлага се в два варианта - Max и Ultra, като цената на Stelato S9 започва от 399 800 юана (51 900 евро) за Max и 449 800 юана (58 300 евро) за Ultra.
И двата модела са оборудвани с мощна батерия с капацитет 100 kWh, която осигурява впечатляващ пробег от до 816 км за Max и 721 км за Ultra при тестовете CLTC. И двата варианта поддържат също така бързо зареждане, като постигат 30 - 80% заряд само за 15 минути.
Huawei е предоставила по-голямата част от технологиите за Stelato S9, включително своята Advanced Driving System 3.0 (ADS 3.0) - интелигентна система за асистирано шофиране. Освен това Stelato S9 е оборудван с всепосочната система за избягване на сблъсъци CAS 3.0.
Отвътре вариантът Stelato S9 Ultra разполага със седалки с нулева гравитация. Повдигащият се 32-инчов прожекционен екран превръща интериора в мобилен център за забавление, предлагайки на пътниците киноизживяване в движение. Stelato S9 включва и платформата Tuling на Huawei - гласов асистент с изкуствен интелект, който отговаря на гласови команди и управлява различни функции на автомобила.
Дължината на Stelato S9 е 5160 мм, широчината - 1987 мм, височината - 1486 мм, а междуосието - 3050 мм. Той е с почти 200 мм по-дълъг от Lucid Air, със 100 мм по-дълъг от BMW i5, но е с 230 мм по-къс от BMW i7. Оборудван е с 20-инчови десетспицови джанти или 21-инчови ковани джанти в зависимост от варианта.
Дебютът разкрива амбицията на Huawei да се превърне в основен играч в автомобилната индустрия, предлагайки все по-разнообразен каталог в опит да заграби голямо парче от пазара на електромобили.
Снимка: Unsplash/Huawei
Виж още: Илон Мъск намекна, че можем да очакваме Optimus 2.0