След всичкото това време Apple Car е поне на няколко години от представянето. Докато проектът Titan е заобиколен от противоречия, напускане на висши ръководители и големите промени относно това, какво в крайна сметка ще бъде Apple Car, проучване показва, че клиентите в САЩ са по-заинтересовани от покупката на кола от компанията от Купертино, отколкото от покупката на нов Ford или Tesla.
Според проучване на 200 000 собственици на нови превозни средства от Strategic Vision, Apple е третото име в списъка на съображенията за марка, които хората биха „обичали“ и биха обмислили да си купят кола.
„Apple е 3-та най-изтъквана опция за марка с 26% от клиентите, които заявяват, че „Определено биха обмислили“ автомобил с марка Apple в бъдеще; точно зад Toyota (38%) и Honda (32%), следвана от Ford (21%) и Tesla (20%). Въпреки това силата на Apple не свършва дотук“, казва президентът на Strategic Vision Александър Едуардс. „Това, което трябва да тревожи другите, е, че Apple генерира по-голямо количество любов от всяка друга автомобилна компания, двойно повече от това на силни марки като Honda, Toyota и Tesla.“
Интересното в това проучване е, че над 50% от собствениците на Tesla „със сигурност биха обмислили“ закупуването на бъдеща Apple Car.
Strategic Vision казва, че Apple има „най-добрия комбиниран резултат, когато се разглеждат отговорите от горната анкета на две ключови мерки“, които са Бъдеща опция при закупуване и Вашето впечатление за качество – 26% определено биха обмислили такава покупка, а 24% смятат, че ще им хареса.
„Разбира се, това, което Apple в крайна сметка представя по отношение на стил, задвижване, продукт и други ключови характеристики, най-накрая ще определи нивото на интерес, генериран сред купувачите на автомобили. Въпреки това тяхната известност и репутация на марката осигуряват страхотна платформа, за която производителите на автомобили трябва да се подготвят съответно“, продължи Едуардс.
Въпреки че Apple има още няколко години, за да представи своя собствена кола, компанията планира основно обновяване на CarPlay, като буквално превземе други екрани на превозни средства.
Плановете на Apple за своята инициатива за самоуправляващи се автомобили Project Titan се развиха през годините. Към края на 2021 г. беше съобщено, че вицепрезидентът по технологиите Кевин Линч е поел юздите на проекта след напускането на Дъг Фийлд. Той ръководеше ежедневните усилия на Project Time с екип от „стотици инженери“, преди да замине за Ford.
Говори се, че Apple обмисля редица различни опции за Project Titan, но амбициозната цел е да достави самоуправляващ се EV без волан до 2025 г.
Снимка: Unsplash
Виж още: Marvel атакува българската версия на HBO Go с 19 продукции