Дейвид Мейман, основателят на JetPack Aviation, казва, че се е влюбил в полетите, защото с толкова много роднини, работещи като пилоти, това явно е в кръвта му.

Той обаче не иска само да управлява самолети. Неговата компания, базирана в щата Калифорния, създава реактивни раници и обучава както цивилни, така и военни как да ги управляват - въпреки че при цена от 4950 долара за двудневен курс това не е за случайни ентусиасти.

Има само един проблем с тази необичайна кариера: самият Мейман се страхува от височини. В интервю, фокусирано основно върху новия летящ мотоциклет на JetPack Aviation, наречен Speeder, Мейман разказва как е преодолял този страх, защо военните от цял свят купуват Speeder за спешна операции и как смята, че ще изглежда бъдещето на авиацията.

Speeder е въздушно превозно средство. До известна степен то се отклонява от концепцията за летящ мотоциклет, защото, когато хората мислят за мотоциклети, те мислят за отдих. Основният случай на употреба е наистина спешна реакция и помощ при бедствия, а не за развлечение.

"Представете си, че е имало ураган. Пътищата са повредени, не можете да качите камиони на пътя. Можете да изпратите десет от тези летящи машини за по-малко, отколкото можете да летите с един хеликоптер. Те могат да летят почти при всяко време - дори ако е дъждовно и не можете да видите хоризонта. За нашия самолет това наистина няма значение. Може да имате вятър със скорост 100 км/ч и нашата машина все още ще бъде здрава."

"Обикновено е проектиран да лети на 250 метра над нивото на земята. В Хималаите можете да летите на хиляди метри, но да сте само на броени метри над земята. Машината може да се управлява автономно, когато трябва да доставя медицински консумативи, където трябва да лети на тази височина. Пилот ще се нуждае от кислород."

Скоростта на полет също е замислена като стотици километри в час, а горивото е както керосин, така и дизел.

За летящия мотоциклет вече са събрани около 50 предварителни поръчки, но JetPack Aviation вече не приема заявки, преди да направи успешна демонстрация. Цената засега е неизвестна, но идеята на компанията е един ден да се равнява на луксозна спортна кола.

Снимка: JetPack Aviation

Виж още: Норвегия може да се похвали с най-бързата в света станция за зареждане на електромобили