От BMW представиха доклад за продажбите си през изминалата година. Според съобщението продажбите бележат ръст за седма поредна година. В световен мащаб BMW Group е реализирала 2 463 526, което е с 4,1% повече от предходната година. От гореспоменатата цифра 2 088 283 автомобила са BMW, 371 881 са MINI и 3362 са Rolls-Royce. Въпреки че през 2017-а видяхме обновен Phantom, Rolls-Royce бележи спад в продажбите в размер на 16%. За сметка на това BMW и MINI са продали съответно 4.2 и 3.2% повече коли спрямо 2016 година. 164 153 мотоциклета са продадени, което е с цели 13.2% повече от предната година и така подразделението BMW Motorrad бележи най-голям ръст в продажбите.

BMW съобщава още, че поставената в началото на миналата година цел да бъдат продадени 100 000 електрифицирани автомобила е постигната. Реализираните продажби на автомобили от подразделенията BMWi и BMWi Performance са над 200 000, като за прехвърлянето на тази цифра спомага гамата от цели 9 модела.

През тази и миналата година BMW Group въвежда общо 40 нови или обновени модела, както и 14 мотоциклета. Разбира се, най-голям интерес предизвиква SAV (Sports Activity Vehicle) сегментът, или иначе казано, семейството BMW X. След обновеното X3 в края на миналата година очакваме новото X2 през пролетта на 2018-а, както и лансирането на X7 в края на годината. Най-вероятно ще видим и обновено BMW X4. Неслучайно SAV сегментът заема 30% от пазарния дял на BMW Group в световен мащаб. Очакваме нови попълнения и в премиум сегмента, сред които i8 Roadster, Серия 8 Купе, М8 и Rolls-Royce Phantom.

Резултатите на BMW Group България са не по-малко впечатляващи. Доставени са общо 1014 автомобила BMW и 113 автомобила MINI. Това е ръст от съответно 12 и 20% за двата бранда. Трябва да се върнем на темата за популярността на SAV сегмента – 50% от продадените автомобили на BMW Group в България са кросоувъри и високопроходими. Въпреки това най-продаваният автомобил на марката остава Серия 5, а ръст бележат дори върховите изпълнения с продадени цели 11 бройки от BMW 760 Li. Внимание не липсва и на спортните автомобили, с ръст от 13% са продадени общо 99 автомобила от сериите BMW M и M Performance. По този начин BMW Group за пореден път затвърждава лидерството си в премиум сегмента в нашата страна.

Както в световен мащаб, така и у нас огромен ръст бележат мотоциклетите – 125%. Общо 145 мотоциклета са продадени в България, като 60 от тях са специална доставка за българската полиция.

Популярност набират и електрифицираните коли на BMWi. След като за първи път брандът беше представен у нас през април 2017 година, до края на годината са продадени 12 автомобила. Поставената цел за настоящата година е да бъдат реализирани поне 50 продажби. За целта през новата година всички дилъри на BMW вече ще предлагат електрифицираните возила.

Статистиката на BMW Group България показва доста ясно и предпочитанията на българите за вид гориво. 83% от продадените автомобили BMW разчитат на дизелови двигатели, а само 15% са бензиновите. Останалата бройка са електромоторите. Изглежда световните тендеции за изместване на дизела от електричеството все още не са и доближили България. Лек превес взимат 6-цилиндровите мотори – 48% срещу 44% за четирицилиндровите.

За ръста при MINI основен виновник е Countryman, на който се падат 49% от продажбите на марката. Расте и популярността на MINI John Cooper Works, като от спортната дивизия на MINI са продадени 25 автомобила, с 40% повече от предходната година.

Ако оставим сухите цифри настрана, можем само да кажем, че BMW Group бележи развитие всяка година и не мисли да спира. Автосалоните се обновяват непрекъснато, дилърите се увеличават и все повече от тях са сертифицирани по високите стандарти на M GmbH. Какво по-приятно от това и българският автопарк да се запълва от премиум и екологични автомобили.

Тагове: