ARCH Motorcycle Company, основана от Киану Рийвс и Гард Холинджър, е известна със своето специално производство на спортни мотоциклети за дълги разстояния. Но докато тези мотоциклети винаги са включвали двигатели с вътрешно горене, дуото зад ARCH наскоро загатна за възможността за добавяне на електрическа мощност към тяхната гама.

ARCH е основана през 2011 г., след като Гард Холинджър, дизайнер на мотоциклети, създаде уникален Harley-Davidson за Киану Рийвс.

Рийвс беше помолил своя приятел да извърши работата по персонализирането, което в крайна сметка доведе до смяната на почти всичко по мотора с изключение на оригиналния двигател на Harley. Наслаждавайки се толкова много на конструкцията и карането, Рийвс в крайна сметка убеждава Холинджър да създадат заедно компания за производство на мотоциклети. И така се ражда ARCH.

В скорошно интервю, публикувано на сайта на ARCH, Холинджър и Рийвс сядат заедно, за да обсъдят бъдещето на компанията. И след десетилетие на изграждане на дизайни с чист ДВГ, двойката изглежда отворена за идеята да проучи електрически модели в бъдещето си.

Рийвс коментира: "Имаме много надежди и много амбиции и желание да създадем и представим нещо, което обичаме".

Тъй като ARCH се фокусира главно върху дизайна на шосейни и спортни модели, това може да позволи на компанията да бъде една от първите, които пускат на пазара истински електрически мотоциклет за дълъг пробег – в зависимост от това, колко време ще им отнеме.

Повечето електрически мотоциклети, предлагани в САЩ, са предимно с роудстър и спортен дизайн. Zero Motorcycles, който е може би най-известният производител на електрически мотоциклети в САЩ, се фокусира предимно върху улични велосипеди и модели с двойно предназначение.

Energica, италианска компания за електрически мотоциклети, която бързо разширява присъствието си в САЩ, също се фокусира върху спортните мотоциклети.

Дори Harley-Davidson, олицетворение на компания за мотоциклети за широкото шосе, направи разликата между такива модели и спортни мотоциклети, когато представи дизайна на роудстъра LiveWire.

Въпреки че има някои дизайни на електрически шосейни мотори в процес на работа, нито една голяма марка не е внесла такъв електрически велосипед в производството.

Електрическите задвижващи агрегати са много по-прости от двигателите с вътрешно горене (ДВГ има стотици движещи се части, докато електрическият двигател може да има две или три - ротора и неговите лагери). Но изключително сложната електроника, необходима за управление на двигателя, изисква опит в електрическите превозни средства, за да се развие вътрешно.

Компания като Zero Motorcycles може да бъде добър пример за потенциален партньор. Наскоро те си партнираха с Polaris, за да поставят електрическото задвижване на Zero в офроуд превозните средства на Polaris, като новият изцяло електрически Polaris RANGER XP Kinetic беше представен като първия модел в резултат на партньорството.

Снимка: ARCH

Виж още: Е-моторът Lightning Strike се цели в нов рекорд за скорост