Очакването сред потенциалните купувачи и експертите нараства с приближаването на старта на новото съвместно предприятие на Huawei и BAIC. Двойката има за цел да направи революция на китайската сцена за премиум електромобили с дебюта на елегантен седан, който ще бъде представен на предстоящото автомобилно изложение в Пекин през април. Събитието, което се провежда на всеки две години, бележи желано завръщане, след като през 2022 г. беше отменено поради пандемията COVID-19.
BAIC може да се похвали с богато автомобилно наследство, докато технологичните постижения на Huawei в областта на свързаността, интелигентните функции, авангардния софтуер, а сега и цялостните решения за задвижване на електромобили обещават да повишат нивото на преживяването при електромобилите. Въпреки че това е хипербола, използвана от всеки производител, който пуска нов продукт на пазара.
Новата марка, за която се говори, че ще се нарича Xiangjie, е интересен избор на думи - Xiang означава наслаждавайте се или вкусвайте, докато Jie обикновено се отнася за царство или лукс. Комбинацията от две думи може да означава "Наслаждавай се на новия свят" или дори "Наслаждавай се на лукса".
Дългоочакваният дебютен модел, условно наречен Jie Pai (известен също като X4), ще бъде луксозен седан, насочен към премиум пазара. Според слуховете цената му ще бъде между 300 000 и 500 000 юана (около 38 900 до 64 810 евро), този атрактивен електромобил е проектиран да даде шанс на утвърдени луксозни марки. Първоначалните данни сочат просторен интериор и футуристичен дизайн, както и множество интелигентни функции, задвижвани от технологиите на Huawei.
BAIC BluePark, подразделението за електрически превозни средства на BAIC Group, разкри, че марката Xiangjie не се ограничава само до границите на Китай. Компанията има амбициозни планове за разширяване на обхвата си, като през 2024 г. си поставя за цел да създаде дистрибуторска и сервизна мрежа в Европа и Азия - силен признак за глобални стремежи. Много е вероятно, когато новата марка достигне нашите брегове, да се нарича STELATO.
Смелите производствени цели на партньорството предизвикаха допълнителен интерес в индустрията. С приблизителен годишен производствен капацитет от 300 000 автомобила и цел за продажби, надхвърляща 10 000 единици на месец за първия модел, това предприятие има потенциала да промени пейзажа на премиум електрическите превозни средства - стига да успее да изпълни обещанията си.
Интересно е, че участието на Huawei се простира отвъд осигуряването на най-съвременни технологични компоненти. Моделът на партньорство Zhixuan на компанията означава, че тя е дълбоко интегрирана в процеса на разработване, работейки ръка за ръка с BAIC. Това ниво на сътрудничество се е доказало като успешно в миналото, доказателство за което е популярният модел Arcfox α-S, който може да се похвали с решения на Huawei Inside. С новата марка можем да очакваме тази технологична интеграция да достигне още по-големи висоти.
Снимка: Unsplash
Виж още: Тонове човешки боклук замърсяват Марс след 50 години проучвания