Сан Франциско е известен с репутацията си - регионът е пословичен с множеството си иновации, трендове и технологични начинания. Но явно самоуправляващите се возила не са точно по вкуса на жителите - въпреки революционната им същност. Представители на транспортните градски администрации са поискали Waymo и Cruise да забавят разширяването на своите услуги в града поради опасения за безопасността. В две писма, написани до Калифорнийската комисия за комунални услуги (CPUC), служителите на транспортната администрация на окръг Сан Франциско казват, че разширяването на двете услуги е „неразумно“, цитирайки скорошни инциденти, включващи спрени превозни средства без шофьори, блокиращи трафика и възпрепятстващи спешните служби. В момента Waymo (зад които стоят GM) и Cruise (Alphabet) са единствените компании, на които е разрешено да оперират като автономни превозвачи. През юни Cruise спечели разрешението за таксуване на курс в своите автономни превозни средства с право на опериране между 22:00 и 6:00 сутринта, а Waymo ги последва няколко месеца по-късно с основната разлика, че курсовете на вторите са безплатни (тъй като все още се чака допълнително разрешение от CPUC). Сега обаче возилата започват да трупат опит - като се сблъскват със суровата действителност.

 
През юли група превозни средства на Cruise блокира движението за часове, след като колите необяснимо спряха да работят. Случаят не остана изолиран и се повтори отново през септември. Возило на Waymo също предизвика задръстване, като спря неочаквано насред кръстовище по-рано този месец. В края на миналата година Националната администрация за безопасност на движението по пътищата започна разследване. Това се наложи, след като автономно превозно средство на Cruise е „създало пречка за автомобил на пожарната в Сан Франциско по пътя към 3 докладвани пожара“. Малко по-късно друго возило на компанията пък преминало през пожарникарски маркуч, с който огнеборците гасели поредния пожар. Според доклада автономното превозно средство спряло чак след като пожарникарите „счупили предния прозорец“. Множество са и сигналите за „неотзивчиви пътници“, които заспивали в превозното средство. Говорител на компанията - Арън Маклиър - не споделя общественото мнение. Той заявява пред The Verge: „Досието за безопасност на Cruise е публично и включва изминаване на милиони мили в изключително сложна градска среда с нулеви животозастрашаващи наранявания или смъртни случаи“. Въпреки всичко транспортната администрация на Сан Франциско подкрепя разширяването на технологията, но ако това се случи при повече прозрачност и въвеждане на допълнителни предпазни мерки. Длъжностни лица се обединяват, че от компаниите трябва да се изисква да събират повече данни за ефективността на превозните средства, включително и колко често техните автомобили блокират трафика. Също така предлагат ограничение този тип автомобили да не се движат по „централните улици“ на Сан Франциско по време на пиковите часове на пътуване, докато не докажат, че могат да работят постоянно „без значително прекъсване на уличните операции и транзитните услуги“. 

Снимки: Waymo

Виж още: Отговаря ли напълно на изискванията автопилотът на Tesla?