Китайският производител на електромобили Geely пуска на пазара версия с 4WD на своя електрически камион Radar RD6, която ще се конкурира със Cybertruck. Според главния изпълнителен директор на компанията той ще има сходно ускорение с това на Cybertruck на Tesla при превоз на тежки товари.
Geely, компанията майка на Volvo, Polestar, ZEEKR и други, стартира своята марка Radar през 2022 г.
Марката е обявена за "първата китайска марка чисто електрически превозни средства за външен начин на живот". Първият ѝ електрически приключенски автомобил, RD6, започна да се разпространява в Китай през септември, като цената му започва от 178 800 юана (25 000 долара).
Прочутият британски автомобилен дизайнер Питър Хорбъри, известен с работата си в Lotus и Volvo, е помогнал за проектирането на електрическия камион. RD6 е базиран на версия на платформата SEA на Geely, използвана за задвижване на Polestar 4, Volvo EM90 и всички модели ZEEKR.
Електрическият пикап на Radar в момента се предлага с три варианта на батерии: 63 kWh, 86 kWh или 100 kWh с пробег до 392 мили (632 км).
Дългоочакваният модел със задвижване на четирите колела най-накрая се появява. Според CarNewsChina главният изпълнителен директор на Radar Линг Шикуан е потвърдил, че той ще бъде пуснат на пазара през второто тримесечие.
Въпреки че пълните подробности все още не са разкрити, Линг твърди, че китайският електрически камион с 4WD задвижване ще има ускорение, подобно на Cybertruck на Tesla, и ще тегли стотици килограми. Той също така заяви, че новият модел с 4WD има по-голяма дълбочина на газене от Hummer EV на GM, която е 32″ (813 мм).
Виждали сме как Cybertruck на Tesla разказа играта на Ford F-150 Raptor R, Lamborghini Urus, Rivian R1T и Hummer EV в състезание. Той дори победи Porsche 911, докато теглеше Porsche 911 (гледайте по-долу).
Цената на Cybertruck започва от 79 990 долара с теглене до 5 тона и пробег от 520 км. "Киберколата" на Tesla може да се похвали с три двигателя с обща мощност 845 к.с. и въртящ момент 10 296 lb-ft за спринт от 0 до 100 км/ч за 2.6 секунди.
Radar RD6 със задвижване на четирите колела ще има товароносимост до 865 кг, което е голямо подобрение спрямо товароносимостта на модела със задвижване на четирите колела, която е 430 кг. Капацитетът на теглене също ще се увеличи от 2.5 тона до 3 тона. Една от най-готините нови функции е възможността за директно зареждане на други електрически превозни средства.
През миналата година Radar RD6 е имал 61.5% дял от електрическите камиони в Китай. Компанията започна да изнася електрическия пикап на чуждестранни пазари в края на миналата година.
Снимка: Geely
Виж още: 76 от 100-те най-играни игри в Steam вървят на Steam Deck