Китайските производители на автомобили се превръщат в истинска заплаха на световния пазар на електрически превозни средства, тъй като разширяват дейността си в чужбина с цел растеж. За първи път половината от десетте водещи световни лидери по продажби на електрически превозни средства са от Китай. Докато BYD бързо настига Tesla, китайският технологичен гигант Xiaomi продаде повече е-коли от Toyota, след като пусна първия си модел едва през април.
Китай е водещият пазар на електрически превозни средства в света, но с настъпването на нова вълна от местни конкуренти местните лидери като BYD и Geely бързо разширяват дейността си на нови пазари.
Според нови данни на MarkLines през третото тримесечие на 55 световни пазара са продадени 2.52 млн. електромобила. Tesla държи първото място с 432 000 автомобила, продадени между юли и септември, което представлява увеличение от 2% спрямо миналата година.
BYD, на второ място, направи силен тласък, като продажбите през третото тримесечие нараснаха с 9% до 424 000 единици. Китайският лидер в областта на електрическите превозни средства продължава да се изкачва в световните класации по продажби, като евтините електрически автомобили подбиват цените на много еквиваленти с ДВГ.
Най-продаваният електромобил на BYD, наречен Seagull, е и най-евтиният - с начална цена под 10 000 долара в Китай. Seagull е най-продаваният автомобил в Китай, като само през август са продадени близо 41 000 бройки.
Китайският гигант в областта на смартфоните Xiaomi направи впечатляващ дебют, продавайки повече електромобили дори от Toyota през последното тримесечие. И то след като пусна първия си автомобил само преди шест месеца. Xiaomi пусна на пазара първия си електромобил под името SU7 на 28 март 2024 г. Само за шест месеца той вече изпревари по продажби много световни производители на автомобили, включително Toyota.
Според AlixPartners китайските марки се очаква да контролират над една трета от световния пазар на електрически превозни средства до 2030 г. В същото време много американски и европейски автомобилни производители изостават. Volkswagen се смъкна на пето място, с две позиции надолу, след като продажбите спаднаха със 17% през третото тримесечие до 170 000. Производителите на е-джипове Stellantis и Mercedes изпаднаха от челната десетка, като продажбите им се понижиха с над 20%.
Снмика: Unsplash/Xiaomi
Виж още: Тази компания може да реши проблема с размазаните снимки и да ви осигури 400МР телефото снимки