Какъв по-добър начин за отдавна изчезнала британска автомарка да се завърне на пазара от един модерно оборудван, технологичен и бърз електромобил? Точно това е целта на Austin Motor Company с новия си Arrow Roadster EV. Освен че, всъщност, той не е особено технологичен и няма да ви залепи за седалката с висока скорост.

Все пак, той е най-модерният по своему, най-вече защото изглежда като нещо, произведено преди сто години. Нещо повече, със сигурност производителят на оригиналния Mini има един-два трика в ръкава си.

Arrow Roadster е двуместен автомобил, който гордо носи ретро стила си: калници за велосипеди, кожени ремъци за капака и каросерия, наподобяваща лодка. Да го наречем автомобил за ретро ентусиасти би било подценяване. Austin заслужава адмирации за това, че предлагат уникална оферта на пренаселения пазар на електромобили.

С ширина под 1500 мм, дължина малко над 3700 мм и тегло само 605 кг, той е удивително компактен и лек. Всъщност, с помощта на няколко приятели, можете почти да го вдигнете и да го пренесете в гаража.

Няма подходящо предно стъкло, а само малки дефлектори, а безопасността се осигурява от ролбари. Но може би най-странният детайл е, че в Обединеното кралство Arrow изобщо не е класифициран като автомобил. По закон той е четириколесно превозно средство.

Стилът на Arrow наподобява британски спортен автомобил от периода преди Първата световна война, но той се задвижва с електричество. Но има един улов: той развива само 20 конски сили.

Въпреки това, ускорява от 0 до 100 км/ч за по-малко от осем секунди – макар че това е и максималната му скорост. Тази цифра го поставя в същата категория като Toyota RAV4 Hybrid или дори Camaro Z28 от средата на 80-те години. Батерията му с капацитет 20 kWh осигурява пробег от около 160 км и се зарежда напълно за около три часа.

Вътрешността на Arrow е умишлено опростена. Таблото и воланът са облицовани с дърво, допълнени от редица превключватели и прост инструментален панел с три уреда. Това е всичко.

Колкото и очарователен да е, Arrow неминуемо ще се сблъска с препятствия. С цена от 31 000 паунда (около 42 000 долара), той се конкурира с популярни електромобили като Tesla Model 3, Hyundai Ioniq 6, Chevy Equinox EV, Nissan LEAF и Fiat 500e, които предлагат по-голяма практичност и по-добри характеристики.

Снимка: Austin Motor Company

Виж още: Недокосната почти 40 години, тази Donkey Kong игра се продаде за 371 000 долара