Преди месеци 13-годишният Уилис „Blue Scuti“ Гибсън стана първият човек, който „победи“ NES версията на Tetris, като разби играта след 1511 реда и 157 нива. През уикенда 16-годишният Майкъл „dogplayingtetris“ Артиага стана първият, който достигна още по-впечатляващо ниво в играта, преминавайки 255-о ниво и моментално връщайки играта обратно до ултрабавното ниво 0.

На Артиага му бяха необходими малко повече от 80 минути и цели 3300 изчистени линии, за да постигне накрая първото почти митично „прераждане“ на играта на живо пред стотици зрители в Twitch. И след малко празнуване и възстановяване на ниските нива Артиага успя да поддържа преобърнатата си игра още 40 минути, като накрая завърши след общо 4216 линии и рекордните 29.4 милиона точки.

Рекордът на Артиага е с малка подробност, тъй като той използва версия на играта, която е модифицирана, за да се избегнат сривовете, които спряха историческата серия на Blue Scuti. Все пак първото в историята на NES версията на Tetris преобръщане на ниво е монументално постижение и свидетелство за това колко далеч е стигнал класическият Tetris за кратко време.

В продължение на десетилетия играчите на Tetris за NES смятаха, че е практически невъзможно да преминат ниво 29 - точката, в която парчетата започват да падат толкова бързо, че е почти невъзможно да ги придвижите, като просто задържите левия или десния бутон на контролера. През последните няколко години обаче разработването на специални захвати за контролера позволи на професионалните играчи на NES Tetris да получат по-бързо движение на фигурите чрез натискане на бутоните до 30 пъти в секунда. При перфектно изпълнение на техниката поне теоретично беше възможно играта на Tetris да продължи безкрайно дълго, дори при скорост от 29-о ниво.

NES версията на Tetris обаче никога не е била проектирана за игра след ниво 29, което означава, че непредвидени грешки започват да пречат на наистина безкрайни сесии с Tetris. На ниво 138 грешка, свързана с препълване на паметта, кара парчетата на Tetris да се появяват във все по-забавни цветове, включително палитри, които са невероятно трудни за разчитане на нива 146 и 148.

Използването на модифицирана, устойчива на сривове версия на играта, както е направил Артиага, изглежда е единственият начин човек да постигне прераждане без помощта на допълнителен „инструмент“.

Дори и с модифицирана игра обаче Артиага се сблъска с друга огромна планина от проблеми, преди да успее да постигне т.нар. прераждане: ниво 235. Въпреки че броячът на нивата в Tetris обикновено преминава на всеки 10 реда, капризите на двоично кодирания десетичен брояч на линиите в играта водят до това, че броят на нивата се задържа на 235 за цели 810 реда. За да се влошат още повече нещата, цветната палитра на ниво 235 е зелена, която трудно се вижда на черния фон на играта, а това превръща нивото в истинско изпитание за издръжливост.

Артиага, който стана вторият човек, достигнал ниво 235 през май, стана и първият, изчистил ниво 235 по време на прераждането си, след като прекара 20 изтощителни минути в почти перфектна игра, взирайки се в тези мрачни бледозелени фигури.

Снимка: Unsplash

Виж още: Сър Мо Фара, глобалният посланик на смарт часовниците HUAWEI: Ключът към високите постижения се крие в детайлите

Още от Play