Apple усилено рекламира своите iPhone 16 Pro и iPhone 16 Pro Max като устройства за мобилни игри с високи възможности благодарение на включването на A18 Pro. Твърди се, че 6-ядреният графичен процесор на чипсета е по-бърз от A17 Pro, като компанията твърди, че SoC може да осигури 200% по-бързо хардуерно ускорено трасиране на лъчи от своя предшественик. Със сигурност това означава, че би трябвало да станем свидетели на повишаване на кадрите и в ААА игрите, нали?

Но не съвсем и макар че е възможно да стартирате игри като Alien Isolation без проблем, изживяването е различно от показателите за производителност, които сте свикнали да виждате в по-големи и по-мощни машини. Например, играта, разработена преди 10 години, не може да постигне над 30FPS при стандартната си резолюция.

Може да се каже, че това е сериозна критика към A18 Pro, но имайте предвид, че същевременно е впечатляващо, че чипсет, създаден за смартфони, може да стартира ААА игри, които първоначално са били предназначени за конзоли, геймърски компютри и геймърски лаптопи. Това, което разочарова, е, че виждаме значително по-старо заглавие да се представя неоптимално, въпреки че на iPhone 16 Pro Max се поддържа приемлива скорост на кадрите.

Каналът в YouTube MrMacRightPlus тества играта Alien Isolation, която е безплатна в App Store на Apple за първите две мисии, за да види как едно по-старо заглавие се представя на по-нов хардуер. В играта няма опции за видео, които да се настройват, а само опция „Graphics Preset“, която ви позволява да решите дали искате по-висока скорост на кадрите или подобрена визуална достоверност. Последната опция ще стартира играта при резолюция 2796 x 1290 със заключена скорост на кадрите от 30FPS.

Що се отнася до предварителната настройка „Производителност“, A18 Pro успешно подкарва играта при 60FPS, като разделителната способност е настроена на 2097 x 967. По време на тестовете обаче каналът отбелязва, че iPhone 16 Pro Max е станал доста горещ, достигайки външна температура от 49,7 градуса по Целзий. Също така се вижда, че в менюто с настройки няма опции за ъпскейлинг на MetalFX, което би дало малък скок на производителността.

Възможно е такава ъпскейлинг опция да не е включена в Alien Isolation, защото технологии като DLSS, FSR, XeSS или други не са били въведени по време на официалното пускане на играта през 2014 г. Макар да е забележително, че такава игра е успяла да се стартира на iPhone 16 Pro Max, повечето експерти остават твърдо убедени, че A18 Pro би трябвало да постигне по-добра производителност.

Снимка: Unsplash

Виж още: Седмица бързо ходене, тенис и здрав сън с новия Huawei Watch GT 5

 

Още от Play