MOBA играта Honor of Kings на Tencent е спечелила почти 2 милиарда долара през 2018 г. Това я прави най-печелившата мобилна игра на годината според компанията за маркетингова информация Sensor Tower.
Заглавието е направило повече от 1.93 милиарда долара през 2018 г., без това да включва приходите от трети Android магазини в Китай и извън него, заяви Sensor Tower. Това е 20 процента увеличение в разходите на играчите в сравнение с 1.61 милиарда долара, спечелени през 2017 г. Honor of Kings е изкарала близо 5.3 милиона долара на ден миналата година, като около 95 процента от тези разходи идват от потребители на iOS в Китай. Други международни версии на играта възлизат само на 1.7 процента от приходите, а в САЩ - на по-малко от един процент.
Honor of Kings за първи път стартира на Android и iOS в Тайван през 2016 г., но след това се разпространи в други региони и платформи. На запад тя се нарича Arena of Valor и през миналата година получи порт за Nintendo Switch, който според съобщенията е достигнал до един милион сваляния за по-малко от три месеца. Това е първата игра на Tencent, която прави скок от мобилния пазар към конзолите.
"Това е много важен момент не само за играта, но и за нас като издател, който идва на запад", казва Едуард Ган, продуктов мениджър за играта в Tencent. „Успяхме да вземем една игра от нейните мобилни корени и да я разработим отново за Nintendo Switch и вярвам, че геймърите са видели това естествено сходство, което е резонирало чрез тяхното приемане на играта."
Към днешна дата Honor of Kings е направила глобален брутен приход (без включването на трети магазини за Android приложения) от повече от 4.2 милиарда долара. Но тя беше само една от легионите на азиатските мобилни игри, които доминираха при глобалните приходи за категорията, допълва Sensor Tower. Шестдесет и две от 100-те най-големи мобилни игри през 2018 г. дойдоха от този континент и съставляваха 66 процента от генерираните приходи.