Колекционерската игра с карти Artifact на Valve дебютира на 28-ми ноември и в деня на премиерата си имаше над 60 000 играчи. Това беше добър старт, но оттам насетне всичко се срина. Към сряда броят на едновременно играещите Artifact за пръв път падна под 1500 души, което отбеляза спад със смразяващите 97.5 процента от премиерата насам.
Разбира се, много онлайн игри не успяват да намерят достатъчно аудитория в Steam, но обикновено те не са направени от Valve.
Към момента Artifact е на незавидното 143-то място в класацията на най-играните игри на Steam и дори обичаният пъзел Portal 2 на Valve от 2011г. има повече играчи онлайн от Artifact. Вдъхновената от DotA 2 игра с карти пожъна доста негативни отзиви още от самото начало, когато стана ясно, че не може да печелите нови карти без да плащате пари за тях. За разлика от free-to-play модела установен от най-успешната дигитална игра с карти в последно време - Hearthstone на Blizzard – Valve реши да таксува 20 долара за Artifact, както и да позволи покупката на карти между играчите. Това обаче опорочи геймплея, защото създаде вторичен пазар, на който играчите могат директно да плащат за по-добри карти.
При премиерата на Artifact пълният комплект карти струваше 294 долара. Към средата на декември той падна на 200, а сега вече е под 100 долара.Това само по себе си не е лошо, но въпросът сега е дали картите ще поевтинеят достатъчно преди играчите да си тръгнат завинаги.