Новият преносим гейминг компютър Asus Xbox Ally X ще бъде един от първите, които ще се възползват от новата функция DirectX, която обещава да ускори времето за зареждане на игрите. Според Microsoft тази усъвършенствана гейминг технология ще използва облачни изчисления, за да компилира шейдърите в игрите, като компанията твърди, че е намалила времето за първоначално зареждане в една от последните игри с 85%.

С новата дата на излизане на Xbox Ally X, определена за октомври, няма да се наложи да чакаме дълго, за да тестваме неговите функции, включително и тази. Това съобщение на Microsoft може да изглежда техническо, но може да има голямо влияние върху скоростта на зареждане на по-мащабни игри на някои от водещите модели преносими устройства. Тези портативни системи, произведени от Asus, обаче ще бъдат първите, които ще го тестват.

Компилирането на шейдъри е процесът на превод на шейдър кода на играта; това са малките програми, които казват на многото стрийм процесори на вашия GPU как да се справят с всички видове области в 3D игра, от осветление до геометрия и специални ефекти, в оптимизирани инструкции за вашия конкретен графичен хардуер. Често се случва при първото зареждане на сцена от игра, което е причината да се получават забавяния или дълго време за зареждане.

Тази функция изглежда ще промени това. В скорошна публикация в блога на DirectX Developer Microsoft обясни, че вместо да компилира директно данните на шейдъра, тази нова функция, наречена Advanced Shader Delivery, ще прекомпилира шейдърите, използвайки облака, и ще ги направи достъпни чрез Xbox магазина и с играта, за да намали времето за зареждане.

Собствените тестове на Microsoft показват, че тази нова технология е подобрила времето за зареждане в Avowed, пусната по-рано тази година, с 85%. Двата нови преносими модела на Asus, Xbox Ally X и стандартната версия, ще бъдат първите, които ще получат тази функция за ускоряване на зареждането на игри, но Microsoft предполага, че скоро тя ще бъде достъпна и за по-широк кръг от потребители.

Microsoft твърди, че разработчиците на игри няма да трябва да правят нищо, за да го направят да работи, така че това може да промени правилата на играта, особено на преносимите устройства, където хардуерът е еднакъв за всички. Остава да се види обаче колко добре ще работи на широка гама от графични карти и геймърски компютри.

Снимка: Unsplash

Виж още: Оригинален iPod от 2001 г. в запечатана кутия се продаде на търг за невероятна цена

Тагове:
Още от Play