Малко след като създателят и водещ на шоуто The Game Awards Джеф Кийли обяви номинираните за тазгодишното издание, любители анализатори онлайн откриха, че Black Myth: Wukong е една от най-ниско оценените игри, номинирани за игра на годината в 10-годишната история на шоуто, с 81 точки в Metacritic и 82 точки в Opencritic.
Сайтът Polygon провери двойно този факт, като прегледа и двата агрегатора за оценки за всяка номинирана игра на годината от дебюта на The Game Awards през 2014 г. насам, и установи, че той е предимно верен. Единственото странно отклонение е PlayerUnknown's Battlegrounds, която получи 77 точки в Opencritic, въпреки че има 86 точки в Metacritic. Трябва да отбележим също, че нито един от сайтовете не предоставя подробна информация за това как и дори дали оценките са се променили с течение на времето, което означава, че може да има разминавания между днешните оценки и тези, които са били актуални при първото номиниране на игрите.
Рядко се случва номинираните за Игра на годината на The Game Awards да паднат под 85 точки сборен резултат от десетките ревюта. Някои други игри в този диапазон включват Middle-earth от 2014 г: Shadow of Mordor, Assassin's Creed Odyssey от 2018 г., Control и Death Stranding от 2019 г., Ghost of Tsushima от 2020 г., Resident Evil Village от 2021 г. и Stray от 2022 г., като нито една от тях не спечели категорията. Dragon Age: Inquisition от 2014 г. е най-ниско оценената игра, която е обявена за игра на годината, с 85 точки в Metacritic и 88 точки в Opencritic.
Въпреки че всеки друг номиниран получи 90 или повече точки и на двете платформи, The Game Awards 2024 е и първата година, в която средната оценка на играта на годината спада от 2021 г. насам – единственото издание, в което всяка игра получи оценка под 90.
Снимка: Game Science