През последните няколко дни се появиха съобщения, че на някои разработчици на игри е забранено да публикуват игрите си в услугата Steam на Valve заради използване на съдържание, генерирано от изкуствен интелект.

Един от разработчиците на игри е публикувал съобщение в Reddit, че се е опитал да премине през процеса на подаване на заявки в Steam с игра със съдържание, създадено от изкуствен интелект. В отговор той казва, че играта му е била отхвърлена от Steam, тъй като според бележка от Valve "... не е ясно дали основната AI технология, използвана за създаване на активите, има достатъчно права върху данните за обучение".

Изглежда, че това е аргументацията на Valve да отхвърля някои игри със съдържание, генерирано от изкуствен интелект, като например произведения на изкуството. Този уикенд IGN получи дълъг отговор от говорител на Valve, който поясни, че макар да не отхвърля направо игра, подадена в Steam, заради съдържание с изкуствен интелект, може да го направи, ако смята, че активите не са собственост на създателя на играта.

В изявлението си говорителят на Valve казва:

"Продължаваме да изучаваме изкуствения интелект, начините, по които той може да се използва при разработването на игри, и как да го включим в процеса на разглеждане на игри, подадени за разпространение в Steam. Нашият приоритет както винаги е да се опитаме да доставим възможно най-много от получените заглавия. Въвеждането на изкуствен интелект понякога може да затрудни доказването на това, че даден разработчик има достатъчно права при използването на изкуствен интелект за създаване на активи, включително изображения, текст и музика. По-специално, съществува известна правна несигурност, свързана с данните, използвани за обучение на модели на ИИ. Отговорност на разработчика е да се увери, че разполага с подходящите права за изпращане на своята игра".

Говорителят добави, че по отношение на съдържанието, създадено от изкуствен интелект, "целта ни не е да възпрепятстваме използването му в Steam", но "работим върху това как да го интегрираме във вече съществуващите ни политики за преглед".
Накратко, Valve казва: "Въпреки че разработчиците могат да използват тези AI технологии в работата си със съответните търговски лицензи, те не могат да нарушават съществуващите авторски права".

Сегашното състояние на Valve относно това как ИИ трябва да се интегрира в игрите, вероятно ще бъде един от големите дебати в разработването на игри занапред. В момента компанията изглежда се движи на страната на предпазливостта, което обикновено е добре. Вероятно ще научим повече за това как ще се регулират и пускат игри със съдържание, създадено от ИИ, през следващите месеци и години.

Снимка: Unsplash

Виж още: Xbox загуби конзолната война, следващото поколение конзоли се очаква през 2028 г.