Google посвети част от първия ден на своето изложение Google I/O на презентация за своята предстояща стриймнг услуга за игри Google Stadia. С навлизането на гиганта в облачния гейминг въпросът, който всички си задават, е дали изживяването ще бъде сравнимо с локалния хардуер. В опит да убедят разработчиците, че Google Stadia е платформата за тях, трима представители на проекта разкриха повече за неговите технологични основи.
Още от самото начало Google побърза да разсее всякакви съмнения относно латентността при своята стрийминг услуга.
„Един пакет пътува от нашия сървър до вас по-бързо, отколкото е времето за реакция на мозъка, който да изпрати команда до вашите пръсти“, казват разработчиците.
Виж още: Apex Legends завладява и твоя смартфон
Според Google успехът на гейм стрийминга се свежда до правилния подбор на кодиращи и декодиращи инструменти, които да минимизират забавянето, както и до деликатния баланс между качество и латентност. В крайна сметка данните не само трябва да достигнат до вашия компютър, но и да се върнат светкавично до сървъра в отговор на действията ви. Благодарение на собствен оптимизиран алгоритъм и обратна връзка кадър по кадър Google Stadia може да избегне някои от основните проблеми, свързани със стрийминга на големи обеми данни.
Системата Google Stadia събира цялата информация от геймърските компютри, както и от сървърите на Google и решава в реално време как да максимизира качеството, докато в същото време държи лага незабележим.