Мобилните игри са голям бизнес и за това свидетелства последният доклад на SuperData Research и Unity. Пазарът на мобилни игри е генерирал 40.6 млрд. щатски долара приходи през миналата година, което е увеличение с 18 процента в сравнение с 2015 г. Мобилните игри са станали толкова популярни, че сега съставляват половината от пазара на цялата световна игрална индустрия.
Най-големият пазар за мобилни игри в света е Азия, генерирал 24.8 милиарда долара от приходите през 2016 г. САЩ се класира на втора позиция с 6.9 милиарда долара, следвана от Европа с 5.7 милиарда долара. Потребителите на Android прекарват почти 30 минути на ден в играене на игри, което е с 9 процента повече, отколкото през 2015 г.
В САЩ мобилните игри са по-популярни от добре познатите стрийминг услуги. Американците прекарват повече време в играене на игри, отколкото в гледане на Netflix, YouTube и Hulu. В доклада се посочва, че потребителите играят игри шест дни в седмицата, докато само пет дни гледат онлайн съдържание.
Логическите игри са най-предпочитани сред потребителите с 58 процента одобрение, екшън игрите имат 40 процента, а само 26 процента от хората избират симулатори. Въпреки това сред жанровете екшън игрите имат най-голям дял по инсталиране - 30 процента, следвани от пъзел игрите с 14 процента.
Важно е да се спомене, че Android играчите представляват 78 процента от световния пазар. А САЩ е единствената страна в света, в която iOS играчите са повече от тези с Android устройства.
Прочетете и това: Смартфон приложения на седмицата, февруари 2017, част 1