Базираният в Нидерландия софтуерен инженер Войчех Грай е създал още една необичайна версия на култовия шутър от първо лице Doom, като я е вградил по оригинален начин в документ на Microsoft Word. Проектът му е доказателство за продължаващия интерес към Doom и неговата адаптивност към различни платформи.
Самостоятелният документ на Word, който е с размер 6.6 МВ, съдържа изходния код на порта doomgeneric и е достъпен за изтегляне чрез GitHub. За да стартират тази версия на Doom, потребителите се нуждаят от съвременна версия на Microsoft Office или Word на компютърна система x86. Важно е да се отбележи, че играчите трябва да разрешат стартирането на макроса VBA в документа, което може да изисква заобикаляне на предупрежденията за сигурност.
Doom е официално или неофициално пренесен на игрови конзоли, компютърни системи, различни операционни системи, мобилни устройства и на практика на всяка нова компютърна платформа, разработена от 90-те години насам. Вдъхновението на ентусиаста за този проект идва от усилията за пренасяне на играта в по-нетрадиционни формати като DoomPDF и Pdftris. Въпреки това тази версия на Doom, базирана на Word, изглежда предлага по-автентично изживяване в сравнение със своите PDF аналози. Графиките наподобяват изцяло оригиналната FPS игра и тя работи с прилична скорост.
Това не е първият опит на Грай за неконвенционални портове на Doom. Портфолиото му включва проекти като Doom-ascii, Doom в Stardew Valley и Doom в Minecraft.
Документът WordDoom (или DoomWord, тъй като създателят не е изразил предпочитание към нито едно от двете имена) съдържа библиотеката doomgeneric_docm.dll и данните за играта doom1.wad, като и двете са кодирани в base64. Когато документът бъде отворен, макрос на VBA извлича кодираните данни и ги зарежда, позволявайки на играта да се стартира в средата на Word.
Снимка: Unsplash
Виж още: Изгубен свят под Тихия океан: откриха мистериозни структури дълбоко в мантията на Земята