
Nintendo Switch 2 дебютира през юни и се превърна в най-бързо продаваната хардуерна платформа в САЩ, като изстреля разходите за игри до нови месечни рекорди според месечния доклад на Circana.
Разходите за хардуер се увеличиха с цели 249% на годишна база благодарение на дебюта на конзолата, достигайки 978 милиона долара и значително надминавайки предишния месечен рекорд от юни 2008 г. от 608 милиона долара. Общо Switch 2 продаде 1.6 милиона бройки в САЩ през месеца на пускането си на пазара, като надмина предишния рекорд на PlayStation 4 от 1.1 милиона бройки през ноември 2013 г. Не е изненадващо, че това беше най-продавана конзола за месеца както по бройки, така и по продажби в долари.
Що се отнася за наличните за двете платформи Nintendo Switch игри, ексклузивната за Switch 2 игра Mario Kart World беше най-продавана за месеца, следвана от Cyberpunk 2077 и Rune Factory: Guardians of Azuma - и двете пуснати заедно с новата конзола. На четвърто и пето място съответно се нареждат Tears of the Kingdom и Breath of the Wild, следвани от Street Fighter 6, Mario Kart 8, Hogwarts Legacy, Bravely Default's remaster и Minecraft. Тъй като Nintendo не споделя данните за цифровите продажби с Circana, в тази класация може да липсват някои от най-продаваните игри. Например научихме, че Deltarune е оглавил класацията на Switch 2 по цифрови продажби през юни, но тъй като няма физическо издание и играта струва само 25 долара, тя изобщо не фигурира в класацията по продажби в долари.
"Това, което ни показват продажбите на Switch 2 при пускането му на пазара, е, че са произведени много конзоли, за да бъдат налични при премиерата. Продажбите за целия жизнен цикъл и продажбите при дебюта на конзола често не са свързани, което означава, че някои конзоли с малък брой продадени бройки при пускането им в крайна сметка се представят невероятно добре за целия си жизнен цикъл (PS2 продаде само 400 000 бройки през месеца на дебюта си), докато други с голям брой продадени бройки при пускането в крайна сметка не се представят Тъй като търсенето през месеца на пускането на пазара рядко се задоволява от наличните количества (а когато това се случи, исторически погледнато, това определено не е добър знак), всичко, което можем да разберем от премиерата на пазара, е увереността на производителя да произведе толкова много бройки и способността на веригата за доставки да пусне тези бройки в циркулация", коментира анализаторът Мат Пискатела от Circana.
Общо за всички платформи Elden Ring: Nightreign беше най-продавана игра за втори пореден месец, следвана от дебютиращите заглавия Death Stranding 2: On the Beach и Mario Kart World. Тези цифри не включват цифровите продажби на Nintendo на Mario Kart World, нито физическите хардуерни пакети, което означава, че Mario Kart World вероятно е постигнала значително по-добри резултати, отколкото е посочено тук. Според анализа на Мат Пискатела от Circana 82% от купувачите на Nintendo Switch 2 през юни са закупили Mario Kart World или като самостоятелна продажба, или като част от пакет.
Rune Factory: Guardians of Azuma дебютира на 10-о място. Stellar Blade се класира на 5-о място в общата класация и беше втората най-продавана игра на PlayStation благодарение на дебюта си на платформата миналия месец. И макар Final Fantasy XVI да не се класира в общата топ 20, тя беше четвъртата най-продавана игра на Xbox също благодарение на излизането си на платформата през юни. Като цяло разходите за съдържание през юни са се увеличили с 6% в сравнение с миналата година главно благодарение на продажбите на игри за Switch 2.
Разходите за аксесоари също поставиха нов рекорд за юни от 293 милиона долара в голяма степен благодарение на продажбите на Nintendo Switch 2 Pro Controller. Той беше най-продаваният аксесоар за месеца и има 32% привързаност към хардуера на Nintendo Switch 2.
Снимка: Unsplash