Изглежда, че Sony се завръща на пазара за портативни устройства - този път наистина. Не става дума за поредното устройство, предназначено само за стрийминг, като PlayStation Portal, а за пълноценна преносима система за игри, която може да се появи на пазара заедно с PlayStation 6.

И макар това да изглежда далечно, първите слухове показват, че това не е някаква спекулативна концепция: Sony иска да получи част от портативния пазар, който в момента се доминира от Switch на Nintendo и вълната от мощни портативни устройства с Windows като Steam Deck и ROG Ally.

Но на пазар, който се е променил толкова много само за няколко години, просто да се появиш с нова конзола не е достатъчно.

Switch 2 ще бъде пусната на пазара на 5 юни със значително повишена производителност и пълна обратна съвместимост. Следващо поколение Steam Deck на Valve вероятно вече се готви и дори се съобщава, че Xbox проучва собствените си амбиции в областта на портативните устройства. И така, какво трябва да направи Sony правилно и какво може да даде предимство на новото ѝ устройство?

PlayStation Portal беше интересен експеримент, но не беше наследникът на PSP или PS Vita, на който се надяваха феновете. Ограничен до стрийминг на игри за PS5 през Wi-Fi, Portal беше свързан с домашната ви конзола като прераснало дистанционно. Той не пускаше самостоятелно игри, не поддържаше Bluetooth аудио и нямаше гъвкавостта, която геймърите очакват от джобните устройства през 2025 г.

Сега многобройни източници сочат, че Sony най-накрая подготвя истински портативен компютър за игри с вградена изчислителна мощност, локално възпроизвеждане на игри и по-тясна връзка с екосистемата на PlayStation. Един ранен слух твърди, че става въпрос за „пълноценен“ джобен компютър, а не за придружаващо устройство, и може би дори ще бъде пуснат на пазара заедно с PS6 през 2027 или 2028 г.

Този вид премиерен прозорец има значение. Това означава, че Sony потенциално разработва този джобен компютър като част от стратегията си за конзоли от следващо поколение, а не го прикрепя към остаряващата PS5.

Според докладите новото устройство на Sony може да се окаже някъде между PS4 и PS4 Pro по отношение на суровата производителност, което го прави достатъчно мощно, за да стартира съвременни игри като God of War (2018), Spider-Man и Final Fantasy VII Remake. Това вече би го поставило на нивото на сегашните Steam Deck и ROG Ally, които подкарват подобни заглавия под Windows.

Още по-интригуващо е предположението, че Sony може да се опре на стрийминг за по-новите заглавия за PS5. Това е подобно на начина, по който работи Portal, но вероятно с по-стабилен хардуер и по-бърза свързаност (Wi-Fi 6E или 7). Идеята е да се предложи хибридно изживяване: локална игра за съвместими игри и стрийминг с високо качество за ААА заглавия от следващо поколение.

Този модел би могъл да помогне и за намаляване на разходите. Без да се налага да събере PS5 чипсет в преносим формат, Sony би могла да предложи отлична производителност с по-добър живот на батерията и топлина от устройствата, базирани на Windows, които често прегарят заряда за два-три часа.

Конкуренцията на пазара на преносими гейминг конзоли вече е изключително висока, а нещата едва сега се засилват.

Switch 2 на Nintendo излиза на 5 юни, носейки огромно подобрение в мощността на най-продаваната хибридна конзола на всички времена. Характеристиките включват персонализиран чип на Nvidia с DLSS мащабиране, проследяване на лъчи и 120Hz-съвместим 1080p дисплей. Това е огромен скок от 720p екрана на оригиналния Switch и остарелите му вътрешни компоненти. По-важното е, че системата ще поддържа части от съществуващата библиотека на Switch още от първия ден, което означава, че игри като Breath of the Wild до Tears of the Kingdom ще могат да се играят веднага щом я извадите от кутията.

Вероятната преносима конзола на Sony няма да могат да се сравнят с този каталог със съдържание, но биха могли да отвърнат на удара с нещо, което Nintendo не може да предложи: сурова производителност и високобюджетни заглавия за PlayStation.

Снимка: Unsplash

Виж още: Квантовата симулация показва как реалността може да се срине като пясъчна кула

Още от Play