2020 е годината на PlayStation и нямаме съмнение, че новата конзола ще бъде един от най-популярните технологични продукти на новата декада.

В този текст ви предоставяме поредната порция слухове около конзолата, свързани с нейната производителност, анонс и обратна съвместимост.

Стартираме с CES и по-конкретно таглайна на Sony за тяхната пресконференция, зовящ се Future is Coming. На първо място компанията разкри именно на CES последното си хардуерно PlayStation решение – PlayStation VR. Второ, създателят на God of War Кори Балрог обяви в Twitter, че за първи път ще посети CES, и още – дизайнерът на именитата серия хареса серия от материали на западни медии, които спекулират с идеята, че ще получим някакъв анонс на PlayStation 5 по време на CES 2020. Не на последно място PlayStation платформата е най-важна за бъдещето за Sony. CES 2020 стартира на 7 януари, а конференцията на Sony ще се състои още на 6 януари.

Виж още: iPhone се връща към миналото

Вторият слух е свързан с производителността на конзолата. И по-конкретно, че PS5 ще изостава спрямо Xbox Series X като чиста изчислителна мощност. Според източници, близки до AMD, конзолата на Sony ще бъде 9.2 терафлопса, докато тази на Microsoft – 12 терафлопса. В същото време обаче се очаква конзолата на Sony да струва на крайните потребители 399 долара, докато Xbox – 499 долара. Отново говорим за непотвърдена информация. В случая обаче източниците, твърдящи я, са повече от един. Кое предпочитате – по-евтин, но малко по-немощен PS5 (скокът спрямо PS4 Pro при всички положения ще е голям) или по-скъп Xbox, но предлагащ повече конски сили от предложението на японците?

Последният слух е свързан с обратната съвместимост на PS5. Според HipHopGamer говорим за съвместимост с всички конзоли на Sony до момента – PS1, PS2, PS3 и PS4. Специалният енджин за обратна съвместимост, върху който Sony е работила от 2012 година, ще предложи по-висока резолюция за абсолютно всички игри, по-добър АА и възможност да се отключват трофеи на игри, които не разполагат с такива. Припомняме, че и емулираните PS2 игри, които се предлагат за PlayStation 4, предлагат трофеи. Тоест последният „фийчър“ не е нещо ново за Sony. Надяваме се и този слух да се окаже истина. Още повече, че именно главният инженер на PS4 и PS5 Марк Сърни запази няколко патента за обратна съвместимост през 2018 година за всички конзоли на Sony.

Това е за момента, надяваме се да научим повече на CES след четири дни.

Тагове: