VR манията тепърва ще се разразява и до края на следващата година почти всеки втори геймър ще има шлем за виртуална реалност. Това е една от прогнозите на Entertainment Software Association, посочена в новия годишен доклад за състоянието на гейм индустрията.

Според проучването, цитирано от Venture Beat, около 40 процента от сериозните геймъри твърдят, че ще си купят собствен VR шлем в рамките на следващата година. Това е добра новина за онези, които развиват VR технологията, тъй като една от основните критики спрямо нея е, че интересът е изкуствено завишен и реалните продажби ще тръгнат бавно. Според анализаторската компания Digi-Capital към 2020 г. пазарът на джаджи за виртуална реалност ще бъде на стойност 30 милиарда долара.

Освен това 55 процента от запалените геймъри вече са запознати с концепцията за виртуална реалност, а 58 процента от тези, които имат представа от технологията, са убедени, че ще играят игри във VR среда.

Пак по данни на ESА Call of Duty: Black Ops III е била най-популярната конзолна игра за 2015 г., докато The Sims 4 е най-играното РС заглавие.

Виж още: HTC инвестира в бъдещето на виртуалната реалност чрез фонд от 100 млн. долара