Въпреки известния отлив на играчи спрели да играят World of Warcraft"(WoW) на Blizzard, за да пробват наскоро стартиралото ММО на EA и Mythic Warhammer Online: Age of Reckoning (WAR), вече повече от половината от тези играчи са се върнали към пазарния лидер WoW.

Това твърди Пол Самс, директор по операциите в Blizzard, в интервю за GamesIndustry.biz и добавя, че схемата на приливи и отливи при WoW следва излизането на пазара на всяка по-значителна ММО игра.

"Наскоро имахме подобен отлив и при излизането на Age of Conan, но не след дълго почти всички се завърнаха при нас - казва Самс. - Бяхме изненадани от изключително проблемния старт на Warhammer в Европа, но в крайна сметка забиванията на сървъри и проблемите с регистрациите са част от ММО сегмента. Изненада ни, защото Mythic са много добра компания и същевременно не ни изненада, защото знаем колко е трудно това което те опитват сега и което ние вече сме направили."

Президентът на Blizzard, Майк Морхейм добавя, че разработчиците и издателите, които са нови за ММО жанра силно подценяват трудностите при стартиране на ММО и навлизането на пазара. "Всеки, който още не го е правил, подценява сложността и обемът на логистиката, която е необходима за стартиране на ММО игра - ние самите я подценихме навремето и имахме известни затруднения."

Морхейм разкрива още, че Blizzard продължава да се цели в изкарване на разширения на WoW всяка година, но вече са се отклонили от тази схема поради забавяне и след излизането на Wrath of the Lich King феновете няма да видят нов експанжън повече от една година.

"Излизане всяка година е идеалната цел, но не всеки път можем да я изпълним", добавя Морхейм. "В крайна сметка най-важното за нас е да предоставим качествен продукт и нашите фенове знаят, че ако се забавим чакането си заслужава и мога да ви уверя, че Wrath of the Lich King ще е поредното доказателство за това."

Тагове:
Още от Play