Starship Corporation е инди проект, но няма пътя и съдбата, типични за подобно заглавие.
Starship Corporation най-сетне е налична за PC и представлява необичайна комбинация от градоустройство и стратегически геймплей в реално време, където потребителят е космически търговец, който търси съдбата си сред звездите. Още по-необичайно е, че разработчика му отне страшно много време, за да завърши играта.
Кампанията на Starship Corporation стартира през 2012 г. в Indiegogo, а след това през 2013 г. беше част от Steаm Greenlight; в ранния достъп на Early Access пък е от 2016 г. насам. Играта е изцяло дело на Дейвид Мурънт, основател на базираното в Берлин студио Coronado Games. И да, това е студио само с един човек. Издател пък е Iceberg Interactive от Холандия.
Така че говорим за някой, който в периода на бума на независимите игри, взе една нова идея, даде всичко от себе си и се придържа към нея в продължение на шест дълги години.
В Starship Corporation играчите проектират, изграждат и управляват космически товарни кораби, за да печелят пари и да инвестират печалбите в по-добра технология, за да развият флота си. За тези, които се чудят - да, има и битки, така че екипажът е важен ресурс в случай, че корабът ви бъде нападнат.
Играта включва както отворен свят, така и кампания; 22 елемента за изграждане на флота; 177 различни помещения и съоръжения за корабите; и 24 мисии, вариращи от стандартни операции до извънредни ситуации и враждебни срещи. Режимът също предлага и два различни завършека.