Разработчикът и ентусиаст Рич Уайтхаус даде на света необичаен подарък за Коледа. Той се нарича Doomba и използва популярната прахосмукачка робот Roomba, за да създава нива за класическия шутър Doom.
Уайтхаус е ветеран от гейм индустрията, който е работил по игри като оригиналната Prey и Star Wars Jedi Knight 2: Jedi Outcast. Модулът Doomba работи на простичък принцип: той взима дигиталната карта, създадена от собствения софтуер на робота чистач, и я конвертира в нива от FPS класиката.
Но как става това?
Като повечето домашни роботи, Roomba разчита на софтуера VSLAM за визуална локализация и картографиране. Вместо да се лута, той методично изготвя карта на помещението за по-ефективно почистване. Doomba взима тази карта и я превръща в ниво от Ада.
Софтуерът е тестван с модела Roomba 980 Robotic Vacuum, но дори и да го нямате, Уайтхаус качва изготвените от него карти заедно с инструкции за изменения, така че да създадете ниво, което да отговаря на вкуса ви.
"Надявам се да се забавлявате с тази функционалност", простичко казва той. И ние сме сигурни, че ще бъде точно така.