Всеки път, когато автомобилът подскочи или се поклаща, се губи енергия, която буквално отива на вятъра. Това е дало идея на две компании, които разработват начин, който ще позволи да се „улови“ тази енергия, като същевременно намалят разхода на гориво. А пътуването – то ще се запази стабилно и гладко.

 

ZF Friedrichshafen AG и Levant Power Corp. са създателите на първото в света активно окачване, снабдено с функция за събиране на енергия. Проектът се нарича GenShock и ако бъде харесан от някой автомобилен производител, може да влезе в автомобилното оборудване до няколко години.

 

Системата трябва да компенсира изгубената енергия от движението на окачването и да я изпраща към електрическата система на автомобила. Подобна система е разработвана от студенти в MIT през 2009 г. Те твърдели, че генерираната енергия е достатъчна, за да замени алтернатора на автомобила.

 

GenShock разполага с активни амортисьори, които променят налягането в пружините, поемащи неравностите, а нов клапан, монтиран извън тях, заедно с контролния чип, зъбната помпа и електрическия мотор контролират потока от течност, която ще прави возенето по-гладко. Когато се получи голямо изобилие от движение, резултат от спиране, ускоряване или преминаване през суров терен, течността се избутва през помпата, задвижва електрическия мотор и превръща кинетичната енергия в електричество. Колкото по-неравен е даден терен, толкова повече електричество ще бъде генерирано.