Хората от Спешна помощ, които още по телефона трябва да определят от какво се нуждае пациентът, преди да изпратят линейка към него, имат една от най-трудните професии. Във вискокотехнологичната ни ера обаче на някои места по света изкуствен интелект ще им помага в ежедневната им работа. Екипи от Спешна помощ в Копенхаген, Дания, получават подкрепа от изкуствен интелект на име Corti, който анализира думи и звуци по телефона и определя дали пациента е в сърдечен арест. След това ИИ подсказва на диспечера правилните въпроси, които да зададе, за да определи по-точно диагнозата на човека, нуждаещ се от помощ.

Освен това Corti напомня на диспечера да вземе точния адрес на обадилия се за помощ и се грижи за това изпратената линейка да не сбърка пътя. Най-ценните му умения обаче наистина са свързани с уточняването на диагнозата – при един от случаите диспечерът е установил, че мъж, паднал от високо, си е счупил гръбнака; Corti обаче чува и друго: треперливи звуци, които показват, че човекът се опитва да диша, след като сърцето му е вече спряло. В бъдеще подробности като тази, установени още по телефона, имат потенциала да спасят много повече животи.