Преди около месец стана ясно, че акциите на HTC достигнаха най-ниската си стойност от 10 години насам. Тогава за пореден път се запитахме къде се крият проблемите на иначе интересната компания. Като една от причините отново изпъкнa невъзможността на тайванския производител да изгради ясна рекламна стратегия, но към това трябваше да добавим и липсата на сериозен интерес на потребителите към новия флагман One M9. Последното е повече от интересно, тъй като смартфонът притежава редица качества, но най-вероятно новостите около него бяха твърде скромни, за да бъдат убедени почитателите на марката, че е време да сменят телефона си.
Днес HTC обяви финансовите си резултати за второто тримесечие на тази година, а ситуацията не изглежда никак розова. Този период не се оказа благосклонен към производителя на първия Android телефон, което доведе до спад в приходите, но и до загуба на пари.
За този период тайванският производител е прибрал 1.04 млрд. долара, което е половината от сумата, отчетена за същия период преди година. Оперативната печалба (разликата между приходи и разходи преди данъците и лихвите) бележи спад от 76 млн. долара преди година до загуба на 161 млн. долара, разкриват от Cnet.
Вероятно от HTC трябва да са доволни, че тримесечието свърши на 30 юни, тъй като беше тежко за тях. Отново трябва да споменем флагмана One M9, който не успя да привлече интереса (и парите) на потребителите. Последните се насочиха към алтернативи като Samsung Galaxy S6 и iPhone 6. Китайският пазар също се оказа неблагосклонен за тайванския производител, тъй като новите любимци там са Xiaomi и Huawei. От HTC признаха, че интересът към новия флагман е бил по-слаб, отколкото са очаквали, а продажбите в Китай са ниски. Добрата новина идва от някои развиващи се пазари, където доставките са достигнали очакваните нива.
Добрата новина е, че HTC не се отказва и компанията е готова да прави промени. Припомняме, че Питър Чоу отстъпи поста изпълнителен директор на Шер Уанг. Чоу остава в компанията, но сега фокусът му е изцяло върху разработката на нови продукти. По-лошата новина е, че преди година Скот Кройл се отказа от позицията си на ръководител на дизайн отдела, а наследникът му Джона Бекер направи същото този март.
Факт е, че тайванският производител изпитва затруднения в смартфон сегмента, което най-вероятно го насочи към други продуктови категории. Компанията представи интересната RE камера, фитнес гривната Grip, но и Vive – очилата за виртуална реалност. От HTC обявиха, че ще продължат да инвестират в разнообразни продукти, за да се откъснат от силната си зависимост от смартфон пазара, добавят от Cnet. Възможно е през следващите месеци да станем свидетели и на намаляване на персонала, но към момента няма официално потвърждение за подобни мерки. От HTC очакват през третото тримесечие проблемите да продължат и компанията да отбележи приходи между 600 и 700 млн. долара, но отново да излезе на загуба. Виждате ли светлина в тунела за един от симпатичните смартфон производители?
HTC пусна Android 5.1 за собствениците на One M9 в Европа