Lenovo Group обяви приходите си за първото тримесечие на финансовата 2021 година, възлизащи на 13.3 милиарда щатски долара, което е с близо 7% повече от предходната година (или близо 10%, ако изключим влиянието на валутния курс). Приходите от 332 милиона щатски долара преди облагане с данъци са с 38% по-високи спрямо същото тримесечие на 2019, а нетният доход се е увеличил с 31%, сравнено с миналата година, възлизайки на 213 милиона щатски долара. Основната печалба за акция за първото тримесечие беше 1.80 цента (щатски долари) или 13.95 цента в хонконгски долари.
„Невероятните резултати, които постигнахме през последното тримесечие, доказват че Lenovo бързо възвърна инерцията си след пандемията и успя да улови новите възможности, предоставени от дистанционната работа и образование, както и ускоряването на процеса по дигитализация в цял свят“, казва Ян Юанцин, председател и главен изпълнителен директор на Lenovo. „Докато светът продължава да среща предизвикателства, ние в Lenovo сме фокусирани върху постигането на устойчив растеж чрез основния ни бизнес, както и новите възможности за услуги и решения, резултат от интелигентната трансформация с фокус върху услугите, случваща се в компанията.“
Бърз преглед по бизнес групи
Групата за интелигентни устройства (Intelligent Devices Group - IDG) на Lenovo продължава да води по резултати в компанията. PC и Smart Devices Group (PCSD), една от двете бизнес единици на IDG, увеличи приходите до 10.6 милиарда щатски долара. Приходите преди данъци достигат 670 милиона щатски долара, или 28% повече от предходната година, а водещите приходи в индустрията се повишават с почти 1 пункт до нов рекорд от 6.3%. Пазарът на персонални компютри значително превъзхожда прогнозата на индустрията за спад, с което Lenovo запазва лидерската си позиция на световния пазар на PC устройства (PC и таблети). Забелязва се и ръст (45%) в приходите при потребителския бизнес в световен мащаб. Водени от тези успехи, приходите нарастват с 30% в EMEA (Европа, Близък изток и Африка) и 18% в Китай. Пазарният дял в премиум и категории с висок ръст, като Gaming, Thin & Light, Visuals и Chromebooks продължава да нараства с големи темпове. Световният бизнес за електронна търговия се представя впечатляващо добре при ръст на приходите с над 50% от миналата година насам.
Mobile Business Group (MBG) - втората бизнес единица на IDG, въпреки че все още носи последствията от COVID-19 и предизвикателните валутни курсове, подобри представянето си и увеличи приходите си с 33% през последното тримесечие. За сметка на намаляващите приходи на годишна база, пазарният дял на ключови пазари като Латинска Америка, Северна Америка и Европа, се увеличава през годините и достига до рекордно високи стойности в Латинска и Северна Америка.
Групата на Центъра за данни (Data Center Group - DCG) възобнови свръхрастежа си, а приходите нараснаха с почти 20%, достигайки 1.6 милиарда щатски долара, а рентабилността се подобрява с всяка следваща година. Забележителните успехи включват бизнеса с доставчици на cloud-услуги, който нарасна с над 30% на годишна база, като постави нов рекорд на приходите, улавяйки силното търсене на публична cloud инфраструктура, резултат от увеличеното ползване на цифрови услуги вследствие на глобалната карантина и ограниченото движение заради COVID-19.
Интелигентната трансформация на Lenovo продължава да показва напредъка си благодарение на безкомпромисното изпълнение на 3S стратегията. Общите приходи от Софтуер и Услуги* нараснаха с 38% от изминалата година насам, прехвърляйки 1 милиард щатски долара: около 7.6% от приходите на групата. Приходите на Smart IoT* нараснаха с 39%, Smart Infrastructure с 16%, а Smart Verticals с 65%, водещи се от решенията в Smart City в Китай и Smart Healthcare в Северна Америка. Свързаните услуги* нарастват с 32% на година, Управляваните услуги* (включително бързо развиващото се Устройство като услуга) - с 48%, а Решенията* подобряват резултатите си с впечатляващите 54%, сравнено с миналата година.
Вижте още: Lenovo Legion оправдава геймърските очаквания с представянето си в AnTuTu (ВИДЕО)