Изглежда спадовете за Apple тази година не се изчерпват със слабите финансови отчети от пролетта. Според данни на Kantar Worldpanel за продажбите на смартфони в САЩ, iPhone 6S и 6S Plus са изборът на 14.6% от американците. В същото време флагманите на Samsung Galaxy S7 и S7 Edge са избрани от 16% от купувачите. Донякъде това може да се обясни с факта, че предложенията на корейската компания са с половин година по-нови, но пък за първи път тази година резултатите са в полза на Samsung.
Според данните за продажбите на смартфони в САЩ за трите месеца, приключващи през май Samsung има 37% от пазара, докато делът на Apple е 29%. Рейтингът на лоялност на Apple продължава да е по-висок, като 88% от настоящите потребители планират да си купят друг iPhone, но Samsung почти изравнява резултата и в това направление. В момента 86% от потребителите на Samsung планират да си купят следващия модел на компанията, което е огромен успех за нея. Досега корейците успявах да привлекат нови клиенти, но не и да ги задържи верни на бранда.
Тези резултати са само още една демонстрация за успешната промяна в Samsung, която започна още с Galaxy S6 и S6 Edge. С последните си модели корейците очевидно залагат на най-добрия хардуер, по-консистентно потребителско изживяване, красив дизайн и изключително качество на камерата. Също така самото присъствие на пазара е фактор, който помага на Samsung, докато конкуренти като LG и HTC изкараха топ моделите си месеци по-късно. В тази ситуация слуховете за следващите iPhone и Galaxy модели стават още по-важни, тъй като те може да се окажат решаващи за лидерските позиции, както на Apple, така и на Samsung.