Най-популярната програма за блокиране на нежелани реклами Adblock Plus вече може да се похвали с цели 100 милиона активни потребители. Това става само четири месеца след като инструментът отчете 500 милиона сваляния, което демонстрира една добра степен на задържане на постоянни потребители, имайки предвид, че Adblock Plus съществува вече десет години и много хора са го сваляли повече от веднъж.

"С месеци събирахме информацията за броя на активните ни потребители, като в същото време се стараехме да не издаваме персонална информация на онези, които са ни гласували доверие. Това се оказа по-трудно, отколкото звучи, но за щастие намерихме начин да направим една доста точна оценка", казва компанията.

Действително 100 милиона потребители, ползващи редовно Adblock Plus на десктоп (Firefox, Chrome, Opera, Safari, IE) и мобилни (Android и iOS) браузъри, е една цифра, която рекламната индустрия не може да игнорира. Неотдавна немската компания Eyeo, която стои зад Adblock Plus, въведе инициативата Acceptable Ads, която пък блокира рекламите избирателно благодарение на "бял списък" с над 700 реклами, които не се считат за пречещи и инвазивни. Целта е да се намери компромис между крайните потребители и рекламния бизнес.

Виж още: Adblock представи нов модел за спонсориране на интернет сайтове

Тагове: