Разработчиците, които позволяват на потребителите да създадат акаунт в своите приложения за iOS, iPadOS и macOS, скоро ще трябва да предложат и метод за изтриване на тези акаунти в приложенията. От Apple съобщават, че считано от 31 януари, всички подадени към App Store приложения (включително актуализации) ще трябва да включват опцията.

Компанията обяви това изискване наред с други промени в насоките за App Store на конференцията на Apple Worldwide Developers през юни като част от стремежа да се даде на потребителите по-голям контрол върху техните данни. Трябва да се отбележи, че Apple изисква от разработчиците само да позволят на хората да „стартират изтриването на акаунта си от приложението“, така че приложенията може да ви изпратят на уебсайт или дори в чат с техен служител, преди да можете да затворите профила си.

Остава да се види колко полезно ще бъде това изискване на практика, предвид триковете, които много разработчици използват, за да ви насърчат да останете като потребител. И все пак, ако имате акаунт в приложение, изтриването му ще бъде едно „главоболие“ по-малко, което все пак не е за пренебрегване. Това условие е с цел да улесни потребителите да се откажат от абонаментите и приложенията, които всъщност не използват.

Успоредно с това страниците на App Store в iOS 15, iPadOS 15 и macOS Monterey (който все още е в бета-версия) вече имат бутон „Докладване на проблем“, така че можете да подадете сигнал за всичко, от което сте недоволни в Apple приложенията. Към този момент функцията е налична в Австралия, Канада, Нова Зеландия и САЩ. Очаква се скоро тя да обхване целия свят. 

Снимка: Pikrepo

Виж още: Оригиналният Apple Watch вече е пенсионер