Една компания очевидно може да превърне най-лошия ви кошмар в реалност: да използва микрофона на вашия смартфон, смарт телевизор или други устройства, за да подслушва ежедневните ви разговори.
404 Media съобщава, че Cox Media Group (CMG) предлага на клиентите си продукт, наречен Active Listening или "Активно слушане", който може да показва реклами въз основа на разговорите, които хората водят в рамките на своите четири стени, като например: "Миниванът би бил идеален за нас" или "Виждам ли мухъл на тавана?".
Очевидно CMG може да подслушва разговорите чрез микрофоните в смарт устройствата и да ги използва, за да идентифицира потенциални клиенти за различни продукти и услуги.
Не е ясно дали CMG вече използва технологията, за да ни подслушва, но повечето хора биха били склонни да повярват в това, като се има предвид колко пъти в интернет се появява реклама на продукт или услуга, за които говорим. Ако оставим настрана етичните съображения, подобен продукт би помогнал на компаниите да идентифицират точните хора, които биха могли да се заинтересуват от техните продукти, и да премахнат догадките, свързани с традиционните методи за сегментиране на пазара.
Не е известно дали технологията на CMG действително работи и дали вече се използва. Съобщава се, че компанията вече търси клиенти в LinkedIn и твърди, че възвръщаемостта на инвестициите е впечатляваща, което означава, че предприятията вече използват технологията.
Потребителите на Active Listening могат да изберат територията, на която искат да използват услугата, като покритието се простира до 10 или 20 километра. Услугата използва изкуствен интелект, за да открива разговори, които представляват интерес, чрез смартфони, смарт телевизори и други смарт устройства.
CGM също така инсталира пиксел за проследяване на уебсайта на клиентите, за да следи възвръщаемостта на инвестициите (ROI). Рекламите ще се предоставят чрез дисплейни реклами, търсене в Google и Bing, YouTube и стрийминг услуги.
Целта е да се достигне точно до тези клиенти, които искат даден продукт, и да се доставят персонализирани реклами, които да ги накарат да мислят за доставчика на продукта като за четец на мисли. На уебсайта на CMG дори се казва, че е законно бизнесът да подслушва разговорите на хората.
Потребителите на iPhone могат да бъдат спокойни, че CGM няма достъп до разговорите им, тъй като, когато микрофонът се използва, светва оранжев индикатор.
Снимка: Unsplash
Виж още: Neuralink е провалът на Илон Мъск, за който той не иска да разберете