Samsung потвърди, че ново поколение Exynos ще поддържа Ray Tracing технология за мобилни игри. Хардуерното ускорение за тези графични ефекти дебютира при видеокартите за настолни компютри преди няколко години и вече е част от настоящото поколение конзоли. Според плановете на Samsung технологията ще дебютира догодина и за смартфони. Предстоящият чипсет Exynos 2200 е базиран на архитектурата RDNA2 на AMD и ще запази Ray Tracing поддръжката, която тя предлага на настолни и преносими компютри.
Ray Tracing представлява автентична физическа симулация на това, как светлината отскача от обектите, а ефектите създават реалистични светлосенки и отражения, надхвърлящи многократно сегашните 3D модели. Както може да се досетите, тази висока степен на автентичност изисква голяма изчислителна мощност и за да се използва в игри, е необходима хардуерна поддръжка.
Освен това новият чипсет ще поддържа променливи резолюции на изобразяване на обектите, така че тези на преден план (като вашия герой в играта например) да са с по-високо качество от онези на заден фон.
Графичният ускорител на Exynos 2200 се очаква да бъде 30 процента по-бърз от най-добрия в момента Mali GPU и да е сравним с предстоящия Mali-G710. Все пак производителността в завършен вид ще зависи от тактовите честоти, които Samsung успее да постигне при финалния дизайн на чипа.
RDNA2 се използва във видеокартите от серията Radeon RX6000, конзолите PlayStation 5 и Xbox Series S/X, както и в предстоящия Steam Deck и в развлекателните системи на новите автомобили на Tesla.
Снимка: Nvidia
Виж още: Четвърт милион нови Tesla вървят по пътищата през Q3