Изследователи от университета Dongyang Mirae в Южна Корея публикуваха нова статия в arXiv, в която се разглежда ChatGPT и неговото образователно въздействие в областта на компютърните науки. Констатациите подкрепят нарастващата идея, че генеративният изкуствен интелект (gen AI) може да се използва за подобряване на обучението на учениците въпреки опасенията на някои, че с технологията се злоупотребява от измамници.

В това проучване изследователите Sunhee Hwang, Yudoo Kim и Heejin Lee вземат 36 студенти по информатика и започват състезание за разработване на софтуер в два кръга, което се провежда в продължение на четири седмици, като студентите използват ChatGPT.

По време на първия кръг всички 36 ученици бяха оценени въз основа на показатели за ефективност, като качество на кода, иновативност и спазване на изискванията на проекта. Първите 15, които получиха най-добри резултати, бяха изпратени на втория кръг, където получиха окончателно класиране и беше избран победител.

Изследователите твърдят, че са установили, че учениците, които са използвали ChatGPT многократно през различните етапи на проекта, включително идеята, документацията, разработката на софтуер и осигуряването на качеството, са имали по-висок процент на завършване и по-добри резултати. Сравнителният анализ между учениците от първия и втория кръг разкрива значителна разлика в опита им с генния ИИ за разработване на софтуер.

В проучването, проведено след приключване на изследването, изследователите установиха, че 78% от участниците са съгласни, че ИИ им е помогнал да развият по-дълбоко разбиране на сложни теми. Три четвърти от студентите са заявили, че ChatGPT значително е подобрило практическите им умения, а същият брой са заявили, че то е допринесло положително за кариерното им развитие.

След появата си генеративният изкуствен интелект получи смесени реакции от страна на хората. Някои от тях виждат ясни ползи, а други са предпазливи и предупреждават, че не е надежден, използва много енергия и вода и както беше споменато, може да се използва за мамене при писане на домашните. Без значение какво е мнението ви, факт е, че то е тук и нарушава установените норми.

Един от секторите, който търпи най-много промени, е обучението по информатика. Много преподаватели вече актуализират своите курсове, за да изместят фокуса от синтаксиса на езиците за програмиране към по-висши умения като например тестване и отстраняване на грешки в кода, за да може да се валидира кодът, генериран от изкуствен интелект.

На сегашното си ниво генният ИИ играе по-синергична роля с разработчиците, като им помага да преодолеят проблемите, които имат с кода си, и им помага да пишат код по-бързо. Проучването, проведено в Южна Корея, показва и ролята, която той може да има в образованието, и е ясно, че тези ученици, които го използват, виждат по-добри резултати.

Снимка: Unsplash

Виж още: It's Glowtime: iPhone 16 и всичко друго, което видяхме на събитието на Apple (ОБЗОР)