Apple затруднява компаниите да проследяват данните на потребителите през приложения - и Facebook казва, че това може да има пагубни ефекти върху част от бизнеса на социалната мрежа.
Гигантът със седалище в Силициевата долина пусна публикация в блог, в която дефинира промените, които Apple е планирала за своята мобилна операционна система iOS 14. Apple възнамерява да попречи на приложенията да проследяват потребителите, използвайки техния уникален идентификатор на устройство, или IDFA, без изричното им разрешение - нещо, което Facebook използва за персонализиране на рекламата в приложения на трети страни.
Facebook заяви, че това ще окаже значително влияние върху рекламната политика, като намали приходите от iOS с до 50% поради невъзможност за предоставяне на по-ценна, насочена реклама. Това може дори да принуди Facebook да спре да развива изцяло рекламната мрежа за iOS, заяви компанията.
„Това не е промяна, която искаме да направим, но за съжаление актуализациите на Apple към iOS 14 наложиха това решение. Знаем, че това може да повлияе сериозно на способността на издателите да осигуряват приходи от реклама на iOS 14 и въпреки най-добрите ни усилия може да доведе до това политиката ни да е толкова неефективна за iOS 14, че може да няма смисъл да я предлагаме в iOS 14 в бъдеще“, се казва в публикацията в блога.
Т.нар. Audience Network е само една част от приходите на Facebook (не е ясно точно колко идват от нея) и основната дейност по рекламата в собствените приложения на мрежата няма да бъде засегната. Но всеки опит за ограничаване на събирането на данни може да представлява заплаха за Facebook, а компанията напоследък е доста гласовита за рисковете, които представляват регулаторите и промените за платформата.
Снимка: Pikrepo
Виж още: Huawei и Xiaomi гласуват доверие на гъвкаво стъкло за новите си модели