Никой не се съмняваше, че новата функция за ограничаване събирането на лични данни, която Apple пусна с iOS 14.5, ще има голямо влияние върху онлайн рекламата и построените около нея бизнес модели. Вече знаем, че големи компании като Facebook са засегнати най-тежко и съответно са най-гласовити критици на ъпдейта, дошъл с iOS 14.5.
Сега вече имаме конкретни цифри, които показват как самите iOS потребители реагират на новата опция. Те са събрани от маркетинговата компания Flurry Аnalytics на база на над един милион мобилни приложения, инсталирани на над един милиард мобилни устройства. Според данните огромната част от потребителите не дават съгласието си да бъдат следени през своите телефони. В глобален план над 12 процента от iOS 14.5 ползвателите са разрешили на приложенията да ги следят, докато в САЩ тази цифра е едва 4 процента.
Ако човек откаже разрешение за това, приложението не може да предлага релевантни реклами и да следи потребителската ви активност в реално време. Отказът обаче не спира рекламите, нито пък събирането на данни, които споделяте във вашия Facebook или Instagram профил.
Според Facebook новата опция наранява малкия бизнес, чито реклами могат да стигнат до крайните потребители, както и може да означава край за някои онлайн платформи, които не могат да продължат да съществуват в сегашния си формат без таргетирана реклама. Със сигурност въпросът е много комплексен и ще ни трябва поне малко време, за да видим пълните отражения на новата функционалност както върху потребителското поведение, така и върху рекламния бизнес модел.
Снимка: Apple
Виж още: Резултатите на iPhone 12 в Geekbench разкриват съвсем скромен ръст в производителността